среда, 07.05.2014, 08:08 -> 10:13
Нови закон за бољу заштиту потрошача
У припреми је нови закон који ће потрошаче штитити боље него до сада. Предвиђена је већа надлежност инспекције и бржи одговор на рекламацију. Уколико купи шкарт производ, купац ће моћи да бира да ли жели нови, или би радије да му се врати новац.
Нови закон о заштити потрошача требало би да ступи на снагу крајем јуна. Закон предвића бољу заштиту купаца, већу надлежност инспекције, а уводи и књигу рекламација.
Уколико вам се поквари нови фрижидер, или вам пукне патика приликом првог трчања, желећете или нов артикал или да вам продавац врати новац. Међутим, до сада сте врло ретко трговца могли да убедите да нисте криви.
Анкетирани грађани кажу да су често имали негативна искуства са продавцима, али има и оних који сматрају да треба заштитити и продавце.
"Некако увек потрошачи криве нас и ја их разумем - купили су код нас и од нас очекују да им решимо проблем. Али опет, то колико зависи од нас толико зависи и од сервисера. Оног момента кад ми добијемо одговор од сервисера, ми ћемо у истом моменту одговор проследити купцу", рекао је координатор продаје Жељко Миловић.
Тај одговор, према новом закону о потрошачима мора да стигне у року од осам дана. Новина је и да ће трговац купцу морати да достави и образложену одлуку и предлог.
"Ви знате да смо имали честе случајеве да ви однесете телефон на поправку, тај телефон заврши у сервису и после пар дана вас обавесте да је телефон влажан и да вам чак укидају право на гаранцију. Сада ће потрошач имати право да присуствује утврђивању саобразованости, односно провери да ли је неки уређај покварен или није", каже Вера Вида из Уније потрошача Србије.
Да ли су се и на шта потрошачи жалили моћи ће прегледније да види и тржишна инспекција. Новим законом уводи се књига рекламација, па ће инспектори имати бољи увид у неправилности. Осим тога ограничиће и самовољу трговаца.
"Проширен је делокруг рада инспекције на све елементе, све облике непоштене пословне праксе. До сада је то само било за оне облике које су на такозваној 'црној листи', а сада је предвиђено деловање тржишне инспекције на све облике непоштеног пословања, пре свега у смислу сузбијања насртљивог и обмањујућег пословања", каже Весна Новаковић из Министарства спољне и унутрашње трговине.
Нове рокове и овлашћења тржишне инспекције чекаћемо, обећавају, само до јуна. Тада се очекује усвајање новог Закона о потрошачима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар