субота, 29.03.2014, 08:44 -> 10:14
Ускоро ревизија наставе грађанског и веронауке
Да би се побољшала настава грађанског васпитања и веронауке, предстоји ревизија садржаја наставе и нова обука наставног особља. Мада су та два предмета од факултативних постали обавезни, уџбеник веронауке није прилагођен деци, а за грађанско васпитање и не постоји.
Анализа наставе веронауке и грађанског васпитања, 13 година после увођења у школе, показује да је потребно да се поново размотри садржај тих предмета.
У Заводу за вредновање квалитета образовања и наставе сматрају да би требало да се унапреде наставни програми и уведу нове обуке за наставнике.
У надлежном Министарству су сагласни да би ту наставу требало побољшати, посебно што уџбеник за грађанско васпитање не постоји, а за веронауку није прилагођен деци.
Као и матерњи језик и и математика, тако су и настава веронауке и грађанског васпитања обавезни предмети. Генерације малишана о друштву и о основима вере уче од 2001.
На питање колико су знања ђаци усвојили, сами наставници дају различите одговоре.
"Радимо по плану и програму које је издало Министраство просвете. Што се мањкавости тиче, ја их заиста нисам приметила. Предајем већ трећу генерацију и заиста нисам приметила никакве мањкавости", каже учитељица Владислава Ђурковић.
Вероучитељ Драган Даниловић сматра да верска настава мора да редефинише свој план и програм и да буде више прилагођена деци.
"Питање је колико она може да буде успешна у оваквом образовном систему", каже Драган Даниловић.
Недовољно и не на прави начин, сматрају у Заводу за вредновање образовања. Књига из које се учи о вери, није прилагођена деци. За грађанско васпитање, такав уџбеник чак и не постоји.
Нема више ни обуке за предаваче, али су зато предмети за 13 година унапређени од факултативних у обавезне. Примери добре праксе постоје, али само тамо где су наставницуи узели ствари у своје руке.
"У неким школама се на то гледа као на једну потпуно маргинализовану активност и то се експлицитно и иммлицитно одражава на понашање деце. Када десет година о неком предмету школи нико не води рачуна, онда вам је јасно шта може да се деси са квалитетом једног таквог предмета", каже Јасмина Ђелић, Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања.
У Министарству су свесни да настава мора да се унапреди. Обећавају да ће поново обучавати наставнике и да ће обезбедити одговарајућу литературу.
"Покушавамо да унапредимо наставне програме тиме што смо у складу са законском процедуром проследили резулатате које смо добили од Завода за вредновање Заводу за унапређивање и комисији за верску наставу, како би предложили нове наставне планове и програме у складу са резулататима еваулације", каже Снежана Вуковић из Министарства просвете.
Предмети који су кренули од нуле, без кадра, програма и литературе, опстали су 13 и преживели смену пет влада и шест министара просвете. А будућег чека ревизија програма за све узрасте и неопходна настава за наставнике.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар