петак, 14.03.2014, 11:54 -> 13:06
Возачи "у замци" семафора
Семафори који са зеленог директно прелазе на жуто светло нису популарни међу возачима јер их хватају у замку, а и казне су прилично строге. У Нишу је чак трећина семафора без трепћућег светла за упозорење.
Семафори који са зеленог директно прелазе на жуто светло, без трепћућег зеленог сигнала, међу возачима нису популарни јер их хватају у замку. Недовољно је времена за заустављање возила, а пролазак на жуто закон третира као пролазак на црвено светло. Трепћуће зелено светло по закону није обавезно.
Уређаје за трепћуће зелено светло у Нишу нема чак трећина раскрсница са семафорима.
Возачи па и пешаци збуњени су на таквим раскрсницама. Казне су оштре од 15 до 30 хиљада динара, одузимање дозволе на најмање три месеца и најчешће шест казнених бодова. Од почетка године за пролазак на црвено у Нишу је кажњено 30-ак возача.
"Саобраћајна полиција подноси пријаву само против возача где је очигледно да су прошли кроз црвено светло и где је на јасан и недвосмислен начин утврђено постојање прекршаја", каже Драган Пешић, заменик начелника Саобраћајне полиције ПУ Ниш.
Игор Трајковић из Управе за комуналне делатности кажеда је у граду тренутно на око 70 одсто раскрсница примењен нови уређај који омогућава трепћуће зелено светло.
"План је да се током ове и наредне године на свим осталим раскрсницама замене стари уређаји", каже Трајковић.
На путу ка ЕУ предстоји нам усклађивање закона.
"Трепћуће зелено није у нашим законским регулативима, а у неким земљама Европе јесте, и то је та нескладност. На једном, другом или хиљадитом семафору мора бити јединствено", каже Андон Костадиновић, директор Високе школе за менаџмент у саобраћају.
Возачи ће морати да сачекају да сви семафори имају трепћуће зелено светло које није ни мало јефтино - по семафору кошта пола милиона динара.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар