Читај ми!

Почетак градње четири гараже до краја године

Због недостатка паркинг-места, Град Београд планира да до краја године почне изградњу четири подземне јавне гараже по моделу јавно-приватног партнерства или концесије. План је да гараже буду изграђене испод пијаце Ђерам, Скерлићеве улице код Народне библиотеке, Студентског трга и Косовске улице, каже Синиша Мали.

План Града Београда је да због недостатка паркинг-места до краја године почне изградњу четири подземне јавне гараже по моделу јавно-приватног партнерства или концесије, рекао је председник Привременог органа Синиша Мали.

Мали је на конференцији за новинаре у Скупштини Града, после састанка са представницима "Паркинг сервиса" и шпанске компаније "Асигнија" заинтересоване за пројекат, рекао да је план да гараже буду изграђене испод пијаце Ђерам, Скерлићеве улице код Народне библиотеке, Студентског трга и Косовске улице.

"На те четири локације имамо завршене идејне пројекте, а за гаражу код пијаце Ђерам и грађевинску дозволу. Желимо да кренемо у развој пројеката до краја године како бисмо са нових 1.700 паркинг-места ослободили тротоаре, решили проблем бахатих возача и увели ред у саобраћај", рекао је Мали.

Прецизирао је да је реч о 35 до 40 милиона евра укупне инвестиције и да би Град у наредних 60 дана требало да изађе са тендером за инвеститора. Представници шпанске компаније само су један од инвеститора са којима ће Град разговарати како би се дефинисао најбољи начин финансирања.

"Због лоше финансијске ситуације, размишљамо да изградња буде кроз јавно-приватно партнерство између Града, односно 'Паркинг сервиса', и инвеститора или концесијом. Ти модели не захтевају од Града да уложи динар у изгрању, ми бисмо дали дозволе и земљу, страни инвеститори новац, а онда бисмо или делили профит или би гаража била дата под концесију инвеститору на одређени број година", рекао је Мали.

Оценио је да је то добар начин да се привуку инвеститори и реше проблеми недостатка паркинг-места и додао да је Град анализирао и додатних десет локација које су потенцијална места за изградњу гаража.

Мали је додао да је недостатак паркинг-места један од највећих проблема у Београду и нагласио да у претходних девет година није изграђена ниједна подземна гаража у главном граду.

Заступник шпанске комапније "Асигнија" Антонио Перес Монтес рекао је да Београд и Србија имају огроман потенцијал и да би та фирма желела да учествује у пројекту.

В. д. директора "Паркинг сервиса" Андрија Чупковић рекао је да у центру града недостаје између 3.000 и 5.000 паркинг-места, а у ширем центру града 10.000.

Председник Привредне коморе Србије Жељко Сертић рекао је да су Србија и Београд постали занимљиви за стране инвеститоре и додао да шпанска комапнија није једина која је заинтересована за сарадњу.

"Нама је свеједно да ли се ради о јавно-приватном партнерству или концесији, важно је да државни интереси буду заштићени и да у пројектима учествују и домаће компаније", рекао је Сертић.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. септембар 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом