Читај ми!

Заштита потрошачких права

Поводом Дана потрошача, на Сајму потрошача представници надлежних организација саветовали грађане. До краја ове године биће измењен закон који штити права потрошача.

Потрошачи често нису упознати са својим правима па би, до краја године, требало да буде измењен и допуњен закон који штити њихова права. Баш као и јединствени регистар жалби потрошача.

Поводом 15. марта, Светског дана заштите потрошача - на Сајму потрошачких права - представници надлежних институција и потрошачких организација саветовали су грађане.

Потрошачи у Србији имају права углавном на папиру. То је искусио и Срђан Ајваз из Београда.

"Недавно сам купио факс и покушао да га инсталирам. Нисам успео. Звао сам фирму од које сам купио.Они су ми дали број сервиса и ја сам упорно три дана звао тај број. Нико се није јављао и ја нисам могао да решим проблем, него ми је пријатељ инсталирао", каже Срђан.

Закон о заштити потрошача треба мењати, сматрају упућени. Уговори о продаји на даљину, кажу, нису добри, а вансудска заштита потрошача и улога тржишне инспекције морају бити веће.

"Лако је поднети жалбу, али је тешко добити одговор. Оштећени купац ретко кад добије одговарајуће обештећење. Некад чак тешко добијају одговоре и од организација за заштиту потрошача, а камоли од инспектора и судова. Било какав епилог најчешће изостане", каже Тијери Бургоањи, шеф пројекта "Јачање заштите потрошача у Србији".

Док су на западу потрошачке организације веома моћне и од њихове оцене стрепе чак и мултинационалне компаније, наша потрошачка удружења још нису изашла из пелена.

"Сви смо ми сведоци да на овим тржиштима у настајању, на младим тржиштима се довлачи роба сумњивог квалитета. Главно што треба кориговати у наредном периоду је побољшање квалитета и права потрошача везана за квалитет, односно да за свој новац добије производ који плати", каже Драгован Милићевић, државни секретар Министарства спољне и унутрашње трговине.

Европска унија помаже Србији у заштити потрошачких права, а циљ је достићи тамошње стандарде.

"Конкуренција трговаца треба да буде фер и да се потрошачи не обмањују. Покушавамо да уз боље информисање потрошача и рад на регулативи помогнемо да се постигну међународни стандарди", каже Адријано Мартинс, заменик шефа Делегације Европске уније у Србији.

До фебруара 2014. године Европска унија помагаће Србији преко пројекта техничке помоћи, вредног два и по милиона евра, под слоганом "Правда за потрошаче".

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво