Читај ми!

Две до три јединице по ученику

Велики број ученика са недовољним оценама на полугодишту у средњим стручним школама. Највише јединица има у првом разреду средње школе. Разлози су нова средина, друштвено окружење, адолесценција, кажу професори. Ђаци тврде да има исувише предмета и да је настава застарела.

У средњим стручним школама на полугодишту, забележен је велики број ученика са недовољним оценама. У трогодишњим школама у сваком одељењу има по 60 јединица, односно сваки ученик има по две до три јединице.

Највише проблема ђацима задају математика, физика, хемија. И док је број негативних оцена у гимназијама константан, у трогодишњим средњим стручним школама већи је за десет одсто него лане.

Највише јединица има у првом полугодишту и то у првом разреду средње школе. Разлози су нова средина, друштвено окружење, поремећен систем вредности, адолесценција, кажу професори.

Тада се средњошколци боре са проналажењем свог места у друштву и кризом идентитета. А ђаци тврде да има исувише предмета и да је настава застарела.

Ученик друге године школе Техноарт Милош Јовановић прича како има шест јединица. То објашњава тиме да је градиво досадно. "А и нисам учио и то је разлог, мораћу да учим", каже Милош.

Вук Марковић, ученик четврте године исте школе прича како је сада одличан, а у прве две године је, како каже, имао проблем са математиком и физиком.

"Наше школство се заснива на учењу од пре двеста година, значи из доба Доситеја ми радимо на исти начин, ништа се није променило", каже ученик четвртог разреда Техноарта Тодор Павловић.

Ништа мање није значајна ни улога породице. У Техноарту на пример, 41 одсто деце има разведене родитеље, док је њих пет одсто без оба родитеља. Организује се допунска настава, коју ђаци нередовно похађају. Да би стимулисала учење, школа најбоље награђује бесплатним зимовањем на Копаонику.

Професор социологије у Техноарту Јелена Ћериман каже да се догађа да ученици првог разреда у ту школу долазе са лошијим успехом и лошијим знањем из основне школе што се онда показује и у њиховим оценама на првом полугодишту.

Александар Стефановић, професор филозофије у Техноарту сматра да је питање јединица увек двосмерно.

"То је везано не само за ниво знања ученика већ и за начин на који професор оцењује и уопште став који професор има према предмету који предаје", каже професор Стефановић.

Основно питање проблема оцене више није знање, него мотивисаност ученика да знање стекне.

Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић каже да има, како је рекао, напада од стране директора, од стране Министарства - научите децу за позитивну оцену, научите децу да нешто знају.

"Будите убеђени да је забрињавајуће колико ми улажемо себе да би тај ученик савладао минимум, да би добио оцену два", каже Антић.

Данас ученици 80 одсто информација добијају изван, а двадесет одсто у школи. Зато професор мора да се прилагоди ученику, а не хипотетичком плану и програму.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
23° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара