Нов аутомобил, полов(ич)на опрема

Многи сматрају да је боље купити нови него половни аутомобил. Међутим и нови аутомобил може да вам зада много муке, нарочито ако се испостави да нисте добили све оно што сте платили.

Када је купио нови аутомобил, Бојан Косовац из Новог Сада није ни слутио колико ће му мука та куповина приредити.

Бојан је био сигуран да, ако купи нову "опел зафиру", нећете имати проблеме ни муке са мајсторима нити му се може десити да након куповине, открије да његово возило нема сву опрему коју је продавац рекао да ће добити.

Два до три месеца након испоруке, приметио је да се возило понаша неуобичајено приликом оштрог проласка кроз кривину. "Тада сам први пут посумањао да ЕСП није ни уграђен у возило", наводи Косовац.

ЕСП је систем који побољшава стабилност возила. По одлуци Европског парламента, сви нови аутомобили продати на тржишту Уније, од 1. новембра прошле године морају поседовати ЕСП.

Након што је приметио да му недостаје део опреме, обратио се "МВМ моторсу", овлашћеном дилеру "Опела", код којег је купио аутомобил.

Надлежни из ове фирме су потврдили да Бојаново возило нема ЕСП, уз напомену да они нису криви за грешку.

Пребацивање одговорности

"Заступник је ту одговорност покушао да пребаци на 'Опелову' канцеларију у Београду, тврдећи да одређени кодови преко којих се испоручује возило мењани мимо њихове сагласности", наводи Бојан.

Из "Опелове" канцеларије у Београду су потврдили да је до грешке дошло због промене кодова и да купац мора да реши проблем са дилером.

Дилер који је продао возило потписује уговор са купцем и само дилер може да предузме кораке да би се отклонио евентуални проблем. "Опел" у оваквим ситуацијама може да има само саветодавну улогу, али нема могућност директне реакције јер су дилери самостална правна лица, поручили су из "Опелове" канцеларије.

Колико проблема могу имати купци нових возила добро илуструје Бојанова ситуација, јер је "МВМ моторс" у незавидној финансијској ситуацији. Према подацима НБС-а, чак 13 рачуна тог предузећа је блокирано.

Бојан је тужио Опеловог дистрибутера, али ако "МВМ моторс" оде у стечај, чак и ако купац добије спор шансе да било шта наплати су минималне.

Лоша политика произвођача

Потрошачки саветник је истражио како су организоване диструбитивне мреже других произвођача аутомобила. Испоставило се да већина послује на сличан начин као и "Опел". То значи да свако ко се нађе у ситуацији где је дошло до грешке у испоруци може доживети невоље сличне Бојановим.

О тој теми ни један дилер аутомобила није желео да говори јавно, међутим, незванично кажу да их произвођачи некоректном пословном политиком доводе у тешку ситуацију.

По тврдњама дилера, зарада по продатом возилу је, углавном, између од 250 и 500 евра.

Са друге стране, у случајевима сличним Бојановом испада да, ако суд пресуди, дилер мора о свом трошку да замени ауто који кошта преко 19.000 евра, чак и ако није искључив кривац.

Због изразито слабе продаје нових аутомобила, већина произвођача нема интерес да у Србији самостално организује продају, већ дистрибуцију обављају преко већег броја независних правних лица.

Потребно је да се при куповини новог аутомобила купци добро распитају ко стоји иза гаранције, шта гарантује произвођач, а шта дилер.

Бојан каже да је предложио да врати аутомобил који је купио односно да доплати разлику у цени за новиј модел, у складу са падом вредности цене возила од тренутка од када је преузето.

"Пошто се у међувремену појавио нови модел 'опел зафире', предложио сам да узмем тај нови модел са одређеном опремом и доплатим разлику између вредности возила које сам купио и тржишне вредности тог новог возила које би износило седам до седам и по хиљада евра", наводи Бојан.

Опелова канцеларија у Београду нам је званично потврдила је дилер Бојану предлагао више опција како би му компензовали то што је платио ЕСП, а није му испоручен.

Купцу је понуђено да се у противвредности одраде сервиси (када за то дође време) или нека друга услуга у зависности од договора. На жалост, купац на то није пристао, кажу у "Опеловој" канцеларији.

Додатни проблеми

Бојан је поднео и тужбу, али ту причи није крај јер, како тврди, на возилу постоји још проблема.

Наиме, његова "зафира" има дизел мотор опремљен ДПФ уређајем који пречишћава издувне гасове. Како Бојан тврди, тај уређај не функционише како треба.

"Приметио сам после пређених 400 километара да ауто одједном укључује компресор, што драстично подиже потрошњу. У први мах нисам обраћао пажњу на ту појаву, али после 15 дана отишао сам у сервис, где сам први пут чуо за нешто што се зове регенерација честица чађи", објашњава Бојан.

Према Бојановим речима, на његовом аутомобилу регенерација се покреће неупоредиво чешће него што би требало.

Међутим, надлежни из "Опелове" канцеларије тврде да до учесталих регенерација не долази до због неког њиховог пропуста.

Како су саопштили из "Опелове" канцеларије, рекуперација нема везе са њиховим возилима и дешава се једнако често као и код других произвођача, а настаје пре свега због лошег горива и не придржавања упутства за употребу од стране купаца.

Број коментара 43

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. јул 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом