уторак, 19.04.2011, 19:49 -> 21:25
Аутор: Пише: Немања Матић
Перишић: Издржали смо, за Србију
Један од наших најбољих мотоциклиста Драгослав Перишић трећу годину заредом предводи Србија рејсинг тим у Светском Ендјуранс шампионату. На првој трци сезоне, воженој у Француској, трци 24 часа Бол д'Ор наша екипа завршила је на 17 месту у класи, што је, након проблема које су имали са мотором, ипак велики успех.
Још на првом незваничном трнингу Перишић је пао са мотора, али је механичарски тим, предвођен шефом бокса Божидаром Михаиловићем одлично одрадио посао и оспособио мотор на прави начин.
Међутим и током трке Србија рејсинг тим имао је проблеме, јер најпре је након четири сата вожње Ненад Стојановић доживео пад, што је резултирало осмоминутним задржавањем у боксу, да би се око 04.00 изјутра покварила и електроника на мотору, што је мотор задржало у боксу пуна два сата, тако да су наши мотоциклисти крајњим напорима ипак успели да заврше трку на крају.
,, Када имате толико проблема,када доживите квар на мотору, а не можете да га отклоните и догледно време и када вас тај квар задржи у боксу читава два сата, онда је прави успех што смо трку уопште завршили. Када погледате, одустало је више од 10 тимова, међу њима неки од најбогатијих попут Јамахе, а ми смо издржали до краја - сматрам да је то успех, али потајно смо се надали бољем пласману, ту, негде, око 10 места у класи'' - рекао је након трке Драгослав Перишић.
Трке Ендјуранс шампионата неузвесне су до самог краја, што је било очигледно и на овогодишњем Бол д'Ору на којем је без премца била екипа Сузуку ендјуранса из Француске, која је имала за 24 часа вожње чак шест кругова више од другопласоираног СРЦ Кавасаки тима.
,, Ми смо се борили са кваровима на мотору, али и са тимовима који имају и до десет пута веће буџете од нас. Захвалан сам читавом тиму од 25 људи који смо имали у првој трцу на шампионату, а мећу којима су, поред возача Ненада Стојановића и Румуна Јана Мистода, били и механичари, кувари, физиотерапеути... Возили смо за нашу земљу, за Србију и то нам је свима дало снаге да у овој напорној трци издржимо до краја'' - додао је Перишић.
Трогодишње искуство које имају у тркама светског Ендјуранс шампионата учинило је да ове године наш тим по свему,организационо, такмичарски али и својим односом, стекне још већи углед. Србија рејсинг тим изгледом, понашањем на стази, али и у боксу, радом механичара и целокупним односом према послу, данас не заостаје готово ни мало у односу на пребогате фабричке екипе попут Сузукија, Јамахе, Кавасакија или БМW-a.
,, У оваквим тркама одлучују нијансе. Да смо имали само мало више среће, мислим да бисмо завршили трку мећу првих десет у класи Супер шток. Овако нам ова трка оставља простор за напредак и велико искуство које ћемо користити већ у наредној трци у Шпанији'' - додао је Перишић.
,,Задовољан сам односом и вожњом мотоциклиста Мистода и Стојановића и радом целокупног тима. Мислим да су дали максимум у овом тренутку, али поред оволиких прехова и нисмо могли боље. Ово је моје прво искуство у тркама које трају 24 часа и не може се испричати речима - мора се доживети. Не смемо бити незадовољни, јер смо ипак показали да смо екипа која никада не одустаје, а времена за напредак ће свакако бити у нареденим тркама'' - рекао је шеф тима и бокса Божидар Михаиловић. ,, Први пут сам возио једну овакву трку, трку од 24 часа. Осећао сам се одлично, криво ми је због тог пада,али такве ствари се дешавају на тркама. Уље је било на стази и оборио сам још двојицу такмичара, али све у свему, ову завршницу трке и атмосферу никада нисам доживео. Искуство које сам доживео непроцењиво је за мене и послужиће ми у наставку каријере. Поносам сам и задовољан целом екипом и атмосфером у тиму, која је била невероватно добра. Нисмо имали ни среће, али најбитније је да екипа настави даље у истом ритму и све ће доћи на своје место. Најтежа је била вожња по ноћи, због слабијег осветљења на стази. Што се механичара тиче, мислим да су одрадили одличан посао '' - рекао је Ненад Стојановић.
Неоходно је нагласити и да се у Светском Ендјуранс шампионату возе две класе: Супер бајк и Супер шток. У класи супер шток, у којој вози и наша екипа, сви мотори морају бити по карактеристикама исти, и нема никакавих одступања у раду на самом мотоциклу.
Код супер бајка је ситуација обрнута. Свака екипа, у зависности од буџета и могућности, може да ради преправке какве жели на свом мотоциклу.
С тога је првопласирани тим у нашој, Супер шток конкуренцији Т Моторс, тек десета екипа у генералном пласману.
Од 52 екипе, које су стартовале на овогодишњем Бол д'Ору, 15 је одустало. Србија јесте била последња, 37. у генералном пласману и 17 у Супер штоку, али борбеношћу, пожртвовањем и упорношћу наш тим задобио је подршку и респект публике, али и свих осталих тимова на стази Мањи Кур. Ексклузивну репортажу са трке 24 часа Бол д' Ора погледајте у недељу од 18.15 часова само на РТС 2. Наредна трка у светском шампионат у Ендјурансу вози се 21. маја на стази Албасете у Шапанији.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар