субота, 21.06.2014, 12:25 -> 15:25
Аутор: Пише: Бојан Тркуља, Twitter: @xbojan
Спилберг за Шпилберг?
Као такмичење које своју окорелу публику има пре свега у Европи, Формула 1 ће овог викенда имати тежак задатак да се избори за пажњу у конкуренцији једног другог спорта чија навијачка база је такође најјача на Старом континенту. Класични аутодром и зрнце среће су нам пре две недеље показали шта генерација 2014 може, да ли ћемо на још једној старинској стази гледати наставак? Маса на пол позицији.
15.00 - Возач Вилијамса Бразилац Фелипе Маса стартоваће са пол позиције на трци за Велику награду Аустријие, пошто је у квалификацијама забележио најбоље време. Маса је до прве пол позиције у сезони, а 16. у каријери дошао кругом у времену 1:08.759 минута. Са другог места стартоваће његов клупски колега Валтери Ботас, док је треће место припало возачу Мерцедса Нику Розбергу.
Трка за Велику награду Аустрије вози се сутра од 14 сати на стази "Ред Бул ринг".
Када смо последњи пут у календару имали Велику награду Аустрије актуелни светски шампион је тек почињао своју праву тркачку каријеру првом сезоном у Формули ADAC, победник прошле трке је још возио картинг, док се Квјат вероватно забављао играчкама које је добио за свој девети рођендан.
Не знам да ли се Фетел, Рикардо и млади Рус сећају последње трке у Шпилбергу, али би неки од њихових данашњих ривала могли да је памте. Можда не Алонсу, који је тог маја 2003. године одустао због квара мотора његовог Реноа, али Батону који је завршио четврти у својој БАР-Хонди, и поготово Кимију, који је у Мекларену стигао до победничког постоља, повратак у Аустрију сигурно буди нека лепа сећања.
Стаза која је током времена пролазила кроз озбиљну кризу идентитета, судећи по константном мењању имена, од Естерајхринга, преко Целтвега и А1 Ринга до данашњег Ред Бул Ринга, је упркос интервенцији неизбежног Хермана Тилкеа у другој половини деведесетих ипак успела да се избори за своју препознатљивост. Фантастичан алпски пејзаж, велика просечна брзина и кратак круг, али пре свега опстанак шљунковитих (насупрот асфалтних, сигурних али досадних) зона за излетање доприносе томе да смо у Аустрији чешће гледали забавне него досадне трке. Чињеница да су у припреми овог викенда тимови морали да се ослоне на симулаторе, због недостатка реалних података услед дугог одсуства стазе из календара, такође може само да помогне.
Мерцедес је у Монтреалу изгубио наду да ће постати први тим у историји који је победио на свим тркама сезоне, али и добио добар подсетник да је у Формули 1 поузданост једнако важна као и брзина. Због брзине ће Сребрне стреле и у Аустрији бити први фаворити, али овог викенда једначина садржи превише непознатих чинилаца који би могли да значајно утичу на коначни исход. Због надморске висине од око 700 метара, при смањеном атмосферском притиску под посебним стресом ће бити турбине, док недостатак података о томе како ће се понашати меке и супер меке гуме омогућава одређену тактичку креативност. Кратак круг условљава више контаката водећих возача и оних са зачеља колоне, док ће шљунковите зоне за излетање евентуалне грешке кажњавати одустајањем, а не само губитком времена.
Све то може ионако фасцинантну битку унутар Мерцедесове гараже учинити још узбудљивијом. Док је на почетку сезоне Хамилтон важио за првог фаворита, после прве трећине шампионата је све више оних који верују да Кеке неће још дуго бити једини Розберг са титулом светског првака. Иако Луис ни мало није окрњио своју ауру најбржег возача генерације, што ће се показати и кроз већ сада извесно највећи број победа у овој сезони, Нико делује да се због тога ни мало не узбуђује. А и зашто би, јер не само да има лепу предност у генералном поретку, Розберг Јуниор самопоуздање може да црпи и из породичне традиције - тата Кеке је до титуле 1982. године стигао са само једном победом у сезони.
Неће, међутим, бити велико изненађење уколико се о поретку у Аустрији буду питали и неки возачи који не возе Сребрне стреле. Вилијамс је показао да на стазама које нису превише аеродинамички захтевне, а Ред Бул Ринг свакако спада у такве, FW36 и те како може да демонстрира снагу Мерцедесовог мотора који га погони. Ботасов најбољи пласман у каријери је неколико петих места па је Аустрија лепа прилика за нешто више, док би Маса могао да се врати на подијум први пут након одласка из Ферарија.
Мекларен и Форс Индија такође могу да рачунају на предност коју им на оваквом типу стазе доноси агрегат, док ће Ферари шансу тражити пре свега у побољшањима шасије која су се показала интересантним у слободним тренинзима у Канади, а у Аустрији би могли да их коначно видимо и на трци.
На крају, актуелни шампиони, и поред победе на прошлој трци и чињенице да су на домаћем терену, у регуларним условима тешко да могу да се надају и подијуму. Али у латиничном алфабету, разлика између Шпилберга и холивудског мага који је екранизовао неке од најузбудљивијих сценарија је само мала кукица на првом слову, разлог више да се овог викенда надамо наставку монтреалског трилера.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар