Кореја (без) Гангнам стила

Јеонгам у Кореји је без сумње најнеобичније место које током сезоне посећује караван Формуле 1. Тркачка стаза је изграђена на месту будућег града забаве, са казинима, хотелима, конгресним центром, марином, базенима, голф теренима, и свим осталим видовима провода које можете замислити.

На први поглед, звучи као идеално место за Формулу 1, зар не? Цака је у томе што је рок за изградњу свих тих забавних садржаја 2025. година, односно добрих 15 година после прве трке на једној од успешнијих Тилкеових стаза.

У међувремену, ТВ гледаоци морају да се задовоље гледањем трке у једном од најружнијих окружења, које се углавном састоји од непрегледног шипражја и понеке сабласно празне трибине. Слаба посета тркачког викенда у земљи која се муњевито пење на лествици највећих светских произвођача аутомобила делује мање необично ако се зна да је до Јеонгама потребно око четири сата вожње од Сеула, што одвраћа не само странце већ и велики део локалне популације.

Да све буде још горе, онај мали број ентузијаста који се одважи да крене пут Јеонгама, односно најближег града који у овом тренутку заиста и постоји, Мокпа, суочава се са реалним проблемом недостатка смештаја. Односно, да будем прецизнији, недостатком пристојног смештаја. Резултат? Па, већина посетилаца, укључујући и делове особља тимова и новинаре ноћи у установама које су у Кореји познатије као Љубавни мотели.

Иако је већ на основу имена јасно о чему се ту у ствари ради, рецимо да постоји малецно оправдање за необичну популарност оваквих установа у Кореји. Јер, без обзира на фантастичан развој земље током протеклих неколико деценија, у Кореји слично као и код нас није реткост да у заједничком домаћинству живе две па и више генерација. Мада увелико раде, младићи и девојке у касним двадесетим годинама обично и даље живе са родитељима, а чак и када су у вези сматра се неприхватљивим да девојку, односно младића доведу кући, па у недостатку бољих опција једино што остаје на располагању су Љубавни мотели.

Ипак, прича о смештају није једина бизарност тркачког викенда у Кореји. Једнако бизарно делује и сама стаза у Јеонгаму, прави Франкештајн међу стазама. После дугих праваца у првом сектору, са пуно прилика за претицање, у остатку круга прво долази сектор брзих кривина а затим последња трећина стазе која је невероватно спора па укупна просечна брзина толико пада да је, не рачунајући градске трке, Кореја после Хунгароринга друго најспорије место у календару.

Прошле сезоне, деловало је да се Пирели коцкао изабравши за Кореју комбинацију меких и супермеких гума. Иако је укупна просечна брзина мала, ни на једној другој стази на којој се вози са супермеким гумама нема кривина са толиким бочним притиском као на Јеонгаму, што обично значајно скраћује животни век гума. Ипак, насупрот прогнозама, прошле сезоне је све прошло толико глатко да се Пирели и овај пут одлучио за исту комбинацију. Једина, али битна разлика огледа се у временској прогнози, јер се овог викенда може очекивати значајно топлије време што може направити додатни притисак на гуме.

После Јапана, врх табеле генералног поретка возача добио је нову динамику, будући да се Алонсова предност у односу на Фетела смањила на само 4 бода. Уз тренутну форму Ред Була, умногоме потпомогнуту новим предњим крилом које су поједини стручњаци назвали уметничким делом дизајна, али и мудром применом појачаног ДРС ефекта постигнутог захваљујући усмеравању млаза ваздуха преко доњег дела задњег крила, мало ко би се усудио да прогнозира било шта друго осим треће узастопне победе за Фетела.

Ипак, иако је на нивоу једног круга аустријски тим у петак деловао непобедиво, и Мекларен и Ферари верују да могу да парирају Црвеном бику током трке. И док Алонсо ни не помишља на предају, Хамилтон је одлуком да на крају сезоне напусти Мекларен практично напустио и борбу за овосезонску титулу па неће бити необично ако и овог викенда буде у Батоновој сенци.

Круг фаворита се ту и затвара, мада је Лотус у Кореју стигао са потпуно ревидираним задњим делом болида, који укључује и нову конфигурацију ауспуха, те надом да би тако могли поново да добију прилику да се боре за победу. Резултати првих слободних тренинга су ипак били разочаравајући, тако да осим у случају неких непредвиђених околности чак и подијум делује као преамбициозан циљ.

Главна битка се стога очекује у троуглу Фетел-Алонсо-Мекларени, али на стази на којој смо у обе претходне трке видели излазак сигурносног возила, и уз напетост карактеристичну за крај сезоне, можемо да очекујемо изузетно узбудљиву трку.

Сатница је иста као и прошлог викенда, што значи да је старт квалификација у суботу у 7 часова по нашем времену, док у недељу трка почиње у 8 ујутру. Како ће у недељу коцкастом заставом на крају трке махати тренутно планетарно популарни Корејски репер Псај, велика је шанса да ће победник по изласку из аутомобила заиграти у Гангнам стилу. Уз очекивано неизвесну трку, кладим се да ће вече пред трку бар тројица вежбати плесне кораке.

 

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 17. јун 2024.
29° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије