Читај ми!

Монтреал, добри дух Формуле 1

Тешко је објаснити колики је значај Жила Вилнева за свет Формуле 1. Гледајући само статистику, неко би рекао да возач који је у 68 трка током 6 сезона забележио само 6 победа не може бити легенда спорта.

Али, и без стављања бикинија у исту реченицу, статистика у случају Жила Вилнева не значи ама баш ништа. Јер ако упитате било ког ветерана Формуле 1, било да је бивши возач, механичар или обичан гледалац, у њиховом сећању Жил стоји горе, високо, у рангу Сене, Шумахера, Кларка и Фанђа. Објашњење због чега је то тако би захтевало читав један текст, па рецимо само да је фина симболика то што стаза у Монтреалу носи име најбољег канадског возача свих времена, уз дужно поштовање Вилневу јуниору и Полу Трејсију.

Није мали број оних који верују да је баш тај добри дух Жила Вилнева разлог што у Монтреалу често гледамо најузбудљивије трке у сезони, али наравно да помаже и то што је стаза на острву Нотр Дам по неким карактеристикама јединствена у календару.

Нигде другде не постоји таква комбинација праваца и укосница, па је тако по подешавању крилаца аутомобила Монтреал најближи Монци, најбржој стази Формуле 1, иако је у исто време стаза у Канади највећим тест кочница у сезони. Контраст том податку даје чињеница да ће возачима на располагању овог викенда бити Пирелијеве меке (жуте) и супер меке (црвене) гуме, које су обично резервисане за спорије стазе, као што је то рецимо Монако. Разлог за то је једноставан - на аутодрому Жил Вилнев нема брзих кривина које представљају највеће оптерећење за гуме.

Ипак, то не значи да гуме неће поново бити кључна коцкица у мозаику који се зове победа. Напротив. Због тога што се стаза ретко користи за трке, ниво пријањања је један од најнижих у целом календару, што уз кратко задржавање у боксу и могућност претицања охрабрује тактике са више одлазака на замену гума. Очекујемо зато два или три одласка у сервис, мада није немогуће да ће неко покушати и алтернативну тактику.

Посебно ће бити важно извући максимум од мекше, црвене гуме, која је нарочито осетљива на проклизавање приликом убрзања из спорих кривина. Уосталом, питајте Кимија Раиконена, после прошле трке би сигурно имао штошта да нам каже о томе.

Многи прижељкују да у недељу добијемо седмог различитог победника ове сезоне, јер победу још увек чекају и Луис и Шуми и Кими, али оно што бих ја више волео да видим је први овогодишњи победник на сувој трци који није стартовао из првог реда.

Стаза у Монтреалу фаворизује аутомобиле са снажним моторима, а то би могло да значи да су у предности Мерцедес и Мекларен.

Шумахер је већ изјавио да му је Монтреал највећа шанса за прву победу у другој каријери, и вероватно је у праву. Можда и највећег конкурента могао би да има у клупском колеги Розбергу, будући да се чини да се Мерцедес стабилизовао и да више није толико изражен проблем са потрошњом гума. У сваком случају, не би ме изненадило да сребрне стреле заузму први ред после квалификација.

Мекларен ће вероватно опет бити брз у суботу, али право питање гласи колико најбогатија британска екипа може да постигне у недељу. И даље преовладава утисак да је аутомобил изузетно брз, али из најразличитијих разлога та брзина се не претвара у победе током трке. Луисово стрпљење не може трајати вечно, па се већ чују гласови да би могао да напусти Мекларен на крају године, када му истиче уговор. Победа у Монтреалу би зато могла да макар на кратко потисне те приче. Џенсон полако заостаје у борби за титулу и хитно мора да поправи резултате, пре свега у квалификацијама. Неће му одмоћи што се трка вози на стази где је прошле године извојевао победу у једној од најузбудљивијих трка у историји Формуле 1.

Алонсо је на себи својствен начин - тихо и готово неприметно - засео на чело генералног пласмана возача. Уз Луиса, једини је освајао бодове на свим досадашњим тркама, а од трке у Барселони и Ферари делује знатно боље. На њихову жалост, и даље имају проблем са релативно ниском максималном брзином а на аутодрому Жил Вилнев то је велики хендикеп. Због тога не очекујем Алонса у прва два реда на квалификацијама, али на трци се борба за подијум подразумева. Маса је у Монте Карлу био бољи него иначе, али да би поверовали да се вратио у форму из 2008. године мораће да се доказује из трке у трку.

Вебер је био убедљив у Монаку, иако је победио са само неколико секунди предности, док је Фетел алтернативном тактиком умало надокнадио лоше квалификације. Ипак, Веберова победа је пала у сенку дебате о легалности пода аутомобила аустријске екипе. ФИА је (по обичају касно) реаговала, па је од Канаде Ред Бул приморан да промени контроверзни дизајн и питање које се намеће је колико ће то утицати на перформансе аутомобила. Уколико не буде негативних ефеката, оба возача могу очекивати борбу за подијум.

Због Кимијевог проблема са супер меком гумом и Грожановог сада већ пословично смотаног старта, Лотус ће покушати да што пре заборави прошлу трку. Монтреал би могао да погодује карактеристикама њиховог аутомобила, мада температура стазе неће достићи оне вредности у којима су се црно златни болиди најбоље показали у досадашњем делу сезоне. Уз знатно мањи буџет у односу на главне конкуренте, и следствено мање очекиваних побољшања током сезоне, тим из Енстона не може да дозволи да не користи прилике које му се указују јер је питање колико ће их још бити.

У Канади своју шансу ће чекати и Вилијамс и Заубер, али борби за место на подијуму могу да се надају само у случају непредвиђених околности. Што додуше није реткост на аутодрому Жил Вилнев, будући да смо сигурносно возило видели на седам од претходних десет трка у Монтреалу. Уосталом, за својих пет минута славе је увек спреман и чувени „Зид шампиона".

После шест трка водећу тројку раздваја само три бода, док шестопласирани заостаје тачно онолико бодова колико се добија за победу. Квалификације почињу у суботу у 19 часова по нашем врмену, док је почетак трке у недељу заказан за 20 часова.

Сигуран сам да ћемо уживати, јер Монтреал не уме да изневери. Уосталом, ни Жил никад није.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 16. јун 2024.
21° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије