Гледаоци и телевизијска драма

Седамдесетих година телевизијске драме привлаче широко гледалиште. Њихов аудиторијум је скоро 2 милиона гледалаца на подручју Србије без покрајина.

Телевизијска драма, како се показало у ранијим анкетама, има у свести гледалаца прилично неодређено значење. Они је углавном схватају широко, често као сваку телевизијску игру која се одвија према неком заплету и уз учешће глумаца, а многи овде убрајају и филмове. Стога смо, у испитивању, драму једноставно одредили на основу назнаке приликом најаве у програму или штампи и термином емитовања (понедељком увече на Првом, односно, средом на Другом каналу), нагласивши разликовање од телевизијске серије која се одвија у више наставака. Однос гледалаца према драми разложили смо на општу праћеност, мишљење о блискости ликова и проблема које обрађују, однос према домаћим и иностраним драмама уз поређење са домаћим и страним серијама.

Испитивање о односу гледалаца према телевизијској драми извели смо у оквиру Дневног барометра, као редовну сондажу аудиторијума, у среду 10. маја 1978. године. Узорком је обухваћено 689 становника Србије без покрајина, старијих од 10 година.

Телевизијске драме прате се, пре свега, повремено (42%), али је често (35,2%) више заступљено од ретког гледања (22,8%). Домаћа драма има изразиту предност над иностраним драмама и серијама али је ипак била мање привлачна од домаћих серија.

Више од половине гледалаца телевизијских драма (59%) сматра да постоји подударност проблема у њиховом свакодневном животу и драмских садржаја у производњи домаће телевизије, док је 15,5% гледалаца мишљења да не постоји сличност између садржаја телевизијске драме са околностима из њиховог свакодневног живота.

У оквиру овог испитивања истраживачи се нису упуштали у потанко тумачење овог налаза, јер телевизијска драма представља самосвојни облик стваралаштва који своје подстицаје налази и у прошлости, обраћа се ранијим догађајима а неке приказане драме настале су приређивањем књижевних дела, тако да не треба ни очекивати њихово свођење на савремени живот и пролазне околности садашњег тренутка. А актуелност се никако не изједначује са историјским временом збивања.

Интересовање за иностране драме је најслабије (1,8%), знатно јаче је изражена привлачност за иностране серије (10,1%). Међутим, домаћа телевизијска драма, заузима друго место по гледаности (20,1%). Изразито највећу привлачност имају домаће серије (50%).

Домаће серије и када су поново приказиване налазиле су се у самом врху према броју гледалаца. Њихови ликови годинама су се памтили.

Аутор: Слободан Цанић

Узорак и обрада: Милан Тимотић и мр Живорад Јевтић, продуцент: Јадранка Орлић

Уредник: Фирдус Џинић

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
24° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се