понедељак, 30.06.2025, 14:00 -> 23:55
Панорама – Београдски џез фестивал '77 – Odeta & Sammy Price and his friends from Harlem, II део
Семјуел Блајт Прајс (1908 – 1992) је био амерички џез, буги-вуги и „џамп блуз“ пијаниста и вођа бенда.
Током своје ране каријере, био је певач и плесач у локалним клубовима у области Даласа. Прајс је живео и свирао џез у Канзас Ситију, Чикагу и Детроиту. Године 1938. ангажовала га је издавачка кућа „Decca Records“ као студијског пратећег музичара на клавиру, асистирајући певачицама као што су Трикси Смит и Сестра Розета Тарп. Прајсов трио је пратио Розету Тарп и Мари Најт на многим њиховим госпел снимцима као што су „Up Above My Head“ и „Two Little Fishes and Five Loaves of Bread“.
Био познат по свом раду са сопственим бендом, познатим као „Texas Bluesicians“, у којем су били и Дон Стовал и Емет Бери. Био је пратилац на безбројним снимањима за блуз и ритам & блуз издања, на којима су учествовали певачи као што су Трикси Смит („Trixie Blues“), Блу Лу Баркер („Georgia Grind“) и Рођак Џо („Box Car Shorty“). Снимао је под својим именом, са госпел певачима (Розета Тарп, Евелин Најт) и са Лестером Јангом, обишао је Европу са Џимијем Рашингом, наступао на многим џез фестивалима и наступао у бродвејској представи „Clash By Night“, такође имао је деценијску сарадњу са Хенријем „Редом“ Аленом.
Почев од 1943. године, Прајс је био блуз и буги-вуги пијаниста у ноћном клубу „Café Society Uptown“, често се појављивао у програму са Артом Тејтумом. Касније, током 1970-их, свирао је у ресторану „Cookery“. У периоду од 1955. до 1956. године, водио је бенд који је наступао по Француској, Шпанији, Португалу и Тунису, свирајући више од 90 концерата, под покровитељством француског националног програма „Les Jeunesses musicales de France“, прве џез групе која се појавила у програму како би музику „донела“ младима.
Слушаћете други део снимка његовог наступа на Београдском џез фестивалу 1977. године, на коме му се придружила Одета Холмс (1930 – 2008), америчка певачица, често називана „Гласом покрета за грађанска права“. Певачица чији се музички репертоар током каријере се углавном састојао од америчке народне музике, блуза, џеза и спиритуала. Као важна фигура у оживљавању америчке народне музике 1950-их и 1960-их, утицала је на многе кључне личности тог времена, укључујући Боба Дилана, Џоан Бејз, Мејвис Стејплс и Џенис Џоплин.
Коментари