Cool Jazz – Jimmy Giuffre

Џејмс Питер Ђуфре (1921 – 2008) је био амерички џез кларинетиста, саксофониста, композитор и аранжер. Познат је по развијању облика џеза који су омогућавали слободну интеракцију између музичара, предвиђајући облике слободне импровизације.

Рођен у Даласу, где је завршио средњу техничку школу и Државни учитељски колеџ Северног Тексаса (музички колеџ Универзитета Северни Тексас). Прво је постао познат као аранжер за биг бенд Вуди Хермана, за који је написао чувену нумеру „Four Brothers“ (1947).

Писао је креативне, необичне аранжмане током своје каријере, а уједно је био централна фигура у „West Coast“ и cool џезу. Постао је члан „Lighthouse All Stars“ оркестра Хауард Ремзија 1951. године, заједно са Шорти Роџерсом и Шели Меном. „The Lighthouse in Hermosa Beac“h у Калифорнији постао је жариште џеза Западне обале у периоду 1952–53. године, када је сарађивао са Роџерсом на многим аранжманима написаним за „Lighthouse All Stars“. Први снимак је била нумера под називом "Big Boу", која је постала тренутни хит у Лос Анђелесу. Напустио је бенд  1953. године, поставши члан „Shortу Rogers and His Giants“ пре него што је отишао у солистиче воде. У овом периоду претежно је свирао тенор и баритон саксофон.

У његовом првом триу били су гитариста Џим Хол и контрабасиста Ралф Пења (касније га је заменио Џим Атлас), у ком су истраживали оно што је Ђуфре назвао „фолк џез заснован на блузу“.

Када је Атлас напустио трио, Ђуфре га је заменио тромбонистом Боб Брукмајером, што је била необична инструментација делимично инспирисана делима композитора Арон Копланда. Између осталог, наступили су и на чувеном Њупорт џез фестивалу 1958. године, који је снимљен и овековечен документарним филмом „Jazz on a Summer's Daу“.

1959. године предводио је трио са Холом и басистом Бади Кларком на концерту у Риму, а 1961. године формирао је нови трио са пијанистом Пол Блијем и Стив Сваловом на контрабасу, фокусирајући своју пажњу углавном на кларинет. Ова група је добила мало пажње док је била активна, али су је касније неки критичари и музичари навели као једну међу најважнијим групама у историји џеза. Истраживали су „фри“ џез али не у агресивном стилу као на пример Арчи Шеп, већ са пригушеним, тихим фокусом ближе камерној музици.Том Јурек је написао да су снимци овог трија „један од најважнијих докумената у вези са  џезом раних 60-их“.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом