Читај ми!

Уметност интерпретације – Гудачки квартет Арод

Представљамо овај млади француски камерни састав и њихове најновије снимке гудачких квартета Јозефа Хајдна, као и дела Антона Веберна, Јоханеса Брамса и Клода Дебисија.

Основан 2013. године, квартет Арод чине виолинисти Жордан Викторија и Александа Ву, виолиста Танги Парисо и виолончелиста Жереми Гарбар. Ансамбл је име добио по фиктивном лику из Толкинове саге „Господар прстенова”, тачније Леголасовом коњу, чије име на роханском језику значки „брз”. Квартет је на светску сцену ступио средином прошле деценије, када су три године за редом, од 2014. до 2016, освојили прве награде на конкурисма као што су Европско такмичење у Паризу, потом Камерном такмичењу „Карл Нилсен” и на крају А-Ер-Деово такмичење у Минхену. Ови успеси су им отворили врата великих светских музичких кућа, те су наступали широм Француске, а потом и у свим најнзачајнијим концертним дворанама Европе, али и у Србији, тачније на фестивалу НОМУС 2017.

Ове године, квартет Арод је резиденцијални ансамбл Музичке капеле Краљице Елизабете у Бриселу, заједно са квартетом Артемис.

Пре осам година, 2017, овај ансамбл је потписао ексклузивни уговор са издавачком кућом Wарнер, за коју су до сада објавили албуме са квартетима Менделсона, Шуберта, коралима Јохана Себастијана Баха, као и два дела посвећена аустријским и француских ауторима, а њихово најновије издање, објављено 14. новембра, доноси нам квартете из опуса 76 Јозефа Хајдна.

Како сами наводе, иако су ово дела са којима су одрасли и која су изводили од самих почетака студија камерне музике, било је потребно време да се после година интерпретација знатно савременијх композиција попут квартета Шенберга, Веберна и Землинског, врате „темељним остварењима” у овом жанру. Наиме, чланови квартета Арод свирају на савременим виолинама, са металним жицама, те је њихов примарни циљ био осмишљавање начина да се приближе оригиналној естетици Хајднове музике. Како би направили неки вид компромиса, за потребе снимања овог албума су поручили класична гудала у стилу Николе Леонарда Турта из 1760. године, те у сарадњи са градитељима инструмената проучавали стилску концепцију ових квартета, у потрази за изразом који су желели да дочарају. Чланови квартета Арод истичу да њихова интерпретација балансира између „апсолутног пуризма извођења на оригиналним инструментима, са цревним жицама” и њихове жеље да искажу емоције помоћу средстава која ми данас користимо.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом