Читај ми!

Светске музичке позорнице

Репродуковаћемо снимак концерта одржаног 31. јануара ове године у дворани Филхармоније у Келну, који припада серијалу Премијум концерти Еурорадија, а уступљен нам је посредством међународне размене. Том приликом наступили су чланови Симфонијског оркестра Западно-немачког радија из овог немачког града под управом шефа-диригента Кристијана Маћеларуа. На програму су била дела Винтона Марсалиса – Концерт за оркестар и Други клавирски концерт у це молу, опус 18 Сергеја Рахмањинова у којем је као солиста наступио Јунчан Лим, а који ћете чути у првом делу емисије.

За младог јужнокорејског пијанисту Јунчан Лима критичари кажу да поседује таленат који се ретко рађа. Пажњу светске јавности привукао је као најмлађи победник престижног међународног пијанистичког такмичења Ван Клајбурн 2022, када је имао само осамнаест година и од тада је започео његов велики успех, како на светским музичким позорницама тако и приликом освајања награда. Наступао је са истакнутим светским оркестрима у Њујорку, Лос Анђелесу, Минхену, Лондону, Бечу, Токију и другим градовима, а топле речи стучне јавности и публике истичу да има „магичну способност музицирања, изузетну технику и природан дар.“ Јунчан Лим је ексклузивни уметник издавачке куће Дека Класикс за који је 2024. објавио дебитантски албум са Шопеновим Клавирским етидма, који је исте године освојио Грамофонову награду, а Лим је проглашен за Младог уметника године.

У другом делу концерта премијерно је изведено остварење Винтона Марсалиса, писано по поруџбини Симфонијског оркестра Западно-немачког радија из Келна. Реч је о Концерту за оркестар овог америчког уметника који се, како указују критичари „одувек самоуверено кретао између музичких светова џеза и класичне музике – као трубач, али и као плодан композитор“. Како су Марсалис и маестро Кристијан Маћелару дугогодишњи пријатељи, шеф-диригент Симфонијског оркестра Западно-немачког радија из Келна о настанку дела рекао је следеће: „Идеја је произашла из наше сарадње и бројних разговора које смо водили. Музички језик који Марсалис користи у свим остварењима јесте идиом џеза, али начин на који гради структуру има корене у класичној музици. Тако и у Концерту за оркестар вешто комбинује ова два идиома истовремено обликујући џез структуру и нудећи изазов класичној традицији, те стога његов приступ увек отвара неки нови универзум,“ истакао је Кристијан Маћелару поводом премијерног извођења Концерта за оркестар Винтона Марсалиса.

 

Уредница Ирина Максимовић Шашић

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом