Грамофонија

Концерте за флауту и оркестар Антонија Вивалдија и Волфганга Амадеуса Моцарта изводе Џулијус Бејкер и Загребачки солисти под управом Антонија Јанигра. Плочу је објавила продукцијска кућа „Вангард“ 1977. године.

Ова плоча је део троструког издања под називом “Виртуозна флаута” које садржи снимке солистичких и концертантних дела из периода 18. и 19. века. Бејкер и Загребачки солисти под управом оснивача Антонија Јанигра су средином шездесетих година остварили више десетина тонских записа за Вангард, који су касније објављивани у различитим едицијама и компилацијама, као што су Бахова гилда, Стереолаб, Петар Пан и друге. Поред тога, снимци су били доступни и као самостално троструко издање, али оно није било нарочито запажено. Међутим, средином седамдесетих година, са успехом “Историјске антологије музике”, ова компанија одлучује да снимке тематски обједини и тада постиже велики комерцијални успех. Интересантно је да је ово реиздање било доступно и у моно верзији, иако је у то време стерео репродукција већ била стандард. Снимке је забележио Марио Мицаро, а снимања су обављена на различитим локацијама у Аустрији, као што је то био случај са бројним Вангардовим издањима.

Занимљиво је истаћи да је продуцент ових снимака био Сејмор Соломон, виолиниста, музиколог и један од оснивача компаније Вангард. Његова посебна пажања је била усмерена ка Баховој гилди, коју је покренуо након што је путујући по Европи са магнетофоном начинио велики број бутлег снимака, међу којима је и пет Бахових кантата, касније објављених као прва издања са овом етикетом. Његова посвећеност снимању и продукцији је резултирала пажљиво одабраним амбијентима у којима су снимци били забележени, поред бриге о врхунском квалитету снимака по којем је постао препознатљив. Наследници Сејмора Соломона су настојали да одрже исти ниво и у дигиталној ери, те су реиздања снимака које вечерас емитујемо на компакт диску, 1996. године била реализована у тада новој и напредној Сонијевој супер битмапинг технологији која је гарантовала оптимизацију нивоа шума приликом трансфера 20-битног мастера на 16-битне копије.

 

Аутор: Милан Милојковић

Уредница: Сања Куњадић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво