Читај ми!

Мајстори барока

Репродуковаћемо снимак концерта одржаног 5. јуна 2022. године у цркви Свете Тројице у оквиру Фестивала ране музике у Регенсбургу, а који смо добили захваљујући међународној размени чланица Еурорадија. Том приликом наступили су Леа Десандре, мецосопран и ансамбл Јупитер под уметничким руководством лаутисте Томе Данфорда. На репертоару су била дела Антонија Вивалдија.

Концерт је отпочео Вивалдијевом аријом под називом Vedrò con mio diletto из опере серије “Јустин“. Настала 1742. године за потребе карневалске сезоне, поменута арија која се изводи у првом чину дела, сматра се једним од најлепших композиторових остварења у домену оперске уметности. Након тога уследиће арија Armate face et anguibus из ораторијума “Јудитин тријумф”, једини од четири Вивалдијева остварења у овом жанру који је сачуван до данашњих дана. Дело је Вивалди писао као поруџбину поводом прославе тријумфа Млетачке Републике над Турцима при опсади Крфа у лето 1716. године. Остварење је исте године премијерно изведено, а либрето за ову композицију приредио је Ђакомо Касети, на основу Књиге о Јудити из Старог завета. Након тога, такође из ораторијума “Јудитин тријумф” уследиће арија под називом Veni, veni me sekvere fida.

У другом делу емисије Мајстори барока имаћете прилику да чујете Вивалдијеву арију Cum dederit из Псалма 127 “Nizi Dominus” у ге молу. Сматра се да је аутор ово дело компоновао почетком 18. века за установу Оспедале дела Пиета у Венецији, у којој је био активан као музички директор. Cum dederit музиком евоцира поспаност кроз стил сичилијане и служи се препознатљивим мотивом са хроматски узлазним линијама које композитор често користи у вези са идејом сна.

Након тога пратићете арију Gelido in ogni vena из опере “Фарнак”, у којој се моги препознати хармонске прогресије из ауторовог концерта “Зима” из циклуса “Четири годишња доба”. По њиховом завршетку, други део емисије заокружиће арија под називом Gelosia, tu già rendi l'alma mia из опере “Отон у вили”. Ова опера написана на либрето Доменика Лалија по мотивима драме Месалина Франческа Марије Пиколија, премијерно је изведена 1713. године у Виченци.
Затим ће наступити Концерт за лауту у Де дуру, а потом и Концерт за виолончело уз суделовање виолончелисте Бруна Филипа.
У трећем и завршном делу емисије, слушаћете арију Mentre dormi, amor fomenti из опере “Олимпијада”, која је писана на либрето Пјетра Метастазија, а премијерно изведена у Венецији у Театру СантАнђело 1734. године. Потом ће уследити Вивалдијева арија Agitata da due venti из опере “Гризелда” из 1735. године. Компонована је на ревидирану верзију либрета из 1701. године који је заснован на “Декамерону” Ђованија Бокача, а који је припремио прослављени венецијански драматург Карло Голдони.


Ауторка: Саша Тошковић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво