Читај ми!

Мајстори барока – Ђовани Пики

Представљамо збирку под називом „Канцоне за свирање на свакој врсти инструмента” Ђованија Пикија, у интерпретацији ансамбла Кончерто Широко под управом Ђулије Ђенини.

Овај композитор, оргуљаш и чембалиста, рођен је 1571. године у Венецији. Претпоставља се да је његов деда који је био чембалиста, свог унука увео у свет интерпретације, усмеравајући га ка музичкој пракси која је била блиско повезана са плесном музиком, а која је уживала велику популарност у то време у Венецији. Иако се о животу Ђованија Пикија мало зна, данас се сматра да је био изузетно цењен у своје време, што потврђује и његова слика која се налази на насловници знаменитог приручника за плес и плесну музику под називом Племенитост дама Фабриција Кароза. Такође, овај композитор се истицао и као једини Млечанин који је писао плесну музику за чембало.

Већи део живота Ђовани Пики је провео у свом родном граду компонујући и црквену и световну музику, а први записи музичке активности овог композитора документовани су у спису о крштењу из 1591. године, где је идентификован као оргуљаш у жупној Цркви Светог Томе. Након тога добија намештење у Базилици Санта Марија деи Фрари као оргуљаш, и ту остаје до своје смрти 1597. године.

Био је један од представника венецијанске школе и врло утицајан када је у питању развој инструменталних облика који су тек почели да се појављују, попут сонате и канцоне. Тако, збирка под називом Канцоне за свирање на свакој врсти инструмента садржи деветнаест композиција које су намењене различитим групацијама и комбинацијама инструмената и припадају венецијанској традицији канцона писаних за ансамбле, а које су утрле даљи пут за развој трио сонате. Сва дела из ове збирке компонована су за инструменте који су се најчешће користили у венецијанској музичкој пракси: виолина, корнет, блок флаута, тромбон и фагот.

Збрика Ђованија Пикија се одликује комплексним контрапунктским радом који је карактеристичан за сваку композицију, као и екстензивном употребом пунктирајућег ритма који репрезентује његово познавање жанра плесне музике. Дело карактеришу „креативни проналасци и велики избор тонова", а аутор оставља прецизне назнаке о инструментацији, на тај начин стварајући типично венецијански звучни сјај са широким спектром тонских боја и афеката.

Ауторка: Саша Тошковић



Коментари

Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво