Читај ми!

Нова дискографија

Представићемо девети албум из серије посвећене Сонатама за клавир Јозефа Хајдна у интерпретацији Жан-Ефлама Бавузеа.

Након излета у позно-класичарски и романтичарски репертоар са албумима посвећеним делима Шумана и Бетовена, овај француски пијаниста се вратио свом великом подухвату објављивања комплетних соната за клавир Јозефа Хајдна. Као и на претходним албумима из ове серије започете 2010. године, за коју је магазин Грамофон рекао да је „савремени референтни допринос снимцима са Хајдновом музиком”, Бавузе не бира дела по хронолошком редоследу, већ по сопственом нахођењу, свирајући композиције за које сматра да на сваком издању пружају заокружени портрет овог великог класичара. На најновијем албуму се налазе дела настала у широком временском распону - од оних из педесетих и шездесетих година 18. века, до дела насталих на крају тог века. Бавузе тако интерпретира једноставне, дидактичке Сонате број 2 и број 10 у Це дуру у којима се проналазе карактеристичне фигуре попут "албертинског баса", затим сонате број 41 и број 44 у којима се препознаје утицај Штурм унд дранг стила, као и технички најзахтевније и најамбициознија дела на овом албум – сонате број 52 у Ге дуру и број 53 у е молу.

Као и на претходним издањима из ове серије, Бавузе се представља као изузетан познавалац Хајдновог стила, те критичар Би-Би-Си магазина закључује „да је тешко пронаћи ману овим извођењима, које поштују како блистав стил Хајдновог пијанистичког писма, тако и дубину комада попут Адађа из Сонате број 52 у Ге дуру”.

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се