Уметност интерпретације – Клаудио Арау

У вечерашњој емисији чућете како пијаниста Клаудио Арау изводи Етиде опус 10 и опус 25 Фредерика Шопена.

Шопенове Етиде Арау је снимио 1956. године у моно техници, да би 1987. године И-Ем-Ај поново издао ремастеризоване снимке на компакт-диск издању. Ремастер је одлично изведен, тако да тонска боја и дубина одмах препознатљиво асосцирају на Арауа и његов пијанизам. Техничка спремност по којој је Арау био надалеко познат долази до изражаја у свим аспектима пијанистичке арикулације – од одмерене употребе десног педала која даје фактурну прегледност етидама до самог механичког виртуозитета који је увек слуга експресивној идеји композиције. Арау такође, показује врло самосвојно коришћење рубата – важног поступка у свирању Шопенове музике, који дозвољава да партитура изражајно дише.

Занимљиво је напоменути да је оба сета етида Клаудио Арау снимио и као млад пијаниста 1928. и 1929. године, а да снимак из 1956. даје добар преглед развоја који је пијанизам овог уметника прошао у међувремену. Темпа су генерално спорија, али је на пример вођење гласова, посебно у левој руци, прецизније и фокусираније. Екстерни виртуозитет је заменила рефлексивност и објективност у приступу материјалу, чиме Арау на одређени начин показује своју међашку позицију: романтичар по образовању и репертоару, у зрелости показује окретање као објективизму који је једна од важних тековина пијанизма XX века.

Уредница Ксенија Стевановић

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се