Стереорама – Белканто са старих плоча

Некад и сад – Поређење интерпретација: Сцена из трећег чина опере „Боеми” Ђакома Пучинија (1/3)

Тема наредна три сусрета биће трећи чин опере Боеми Ђакома Пучинија. То је један од несумњиво најкомпактније конципираних и најинвентивнијих чинова у оперском репертоару. Без непотребног развлачења, Пучини је генијално сажео интродукцију, хор, арију, дует, терцет и квартет и све склопио тако савршено да концизно осликава драмску радњу. У свега двадесетак минута, сажето је све што једна опера треба да има. Пошто су Боеми интимна драма, препуна романтичних заноса, претпоследњи чин је дубоко одмакао у развоју фабуле, а љубавне патње достижу врхунац. Мими је болесна, а Родолфо пати јер мисли да га је напустила због другог. Марчела иритира непредвидива и неукротива Мизета.

У првој емисији представићемо извођаче послератног времена: од Миреле Френи и Лучана Паваротија до оних који су певали пре пола века, попут чувених Личије Албанезе, Ричарда Такера, Јусија Бјерлинга, Биду Сајао и других.

Аутор: Горан Поткоњак

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије