Музеј звука

Вокалне композиције Ђиролама Фрескобалдија објављене на албуму под називом „Афети аморози” у извођењу ансамбла Le Banquet Celeste под управом Дамијена Гијона.

Композиције које ћете вечерас слушати настале су у периоду од 1615. до 1630. године, у тренутку када је, након смрти Винченца И Гонзаге, некада богат уметнички живот у Мантови почео све више да замире. Године 1615, Фрескобалди је накратко био ангажован на двору у Мантови, наслеђујући Монтевердија, који је тада отишао у Венецију. Фрескобалди је тада већ имао угледну каријеру, коју је почео да гради у још једном значајном центру, његовој родној Ферари, учећи са Луцаском Луцаскијем, да би касније отишао у Рим, где је радио као оргуљаш у цркви Санта Марија у Трастевереу, а потом и у Базилици Светог Петра. Његов пријем у Мантови, је међутим био тако хладан, да се убрзо вратио у Рим, где је наставо да објављује збирке композиција за оргуље, попуит токата, ричеркара и канцона. Крајем треће деценије 17. века, Фрескобалди је добио дозволу да напусти Базилику Светог Петра и да се пресели на двор Медичијевих у Фиренци, где су и објављене две књиге под називом Арије музикали чије одломке представљао у емисији. У њима се налазе дела контрастног карактера, која описују људску и божанску љубав, пратећи Монтевердијеве смернице по којима је „игра супротности оно што покреће наше душе".

Уредница Ивана Неимаревић

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се