Хроника Трећег програма

Можете слушати осврт Ане Тасић на 12. Фестивал европског дугометражног документарног филма „Седам величанствених”, а потом и Дејана Петровића на филмове Винсента Переза „Сами у Берлину” и Шернга Ли Хуанга и Ливије Унгур „Хотел Далас” приказане на 66. Берлиналу.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Од 29. јануара до 4. фебруара 2015. одржан је 12. Фестивал европског докуметражног документарног филма Седам величанствених на којем је, по традицији, приказано седам документарних филмова, у селекцији Туе Стина Милера, данског филмског аутора и теоретичара. У веома посећеној великој сали Сава центра приказани су филмови различитих тема - од живота и смрти, у остварењима Још један танго и У смирај живота, преко избегличке проблематике у Лампедузи зими и враћања у живот бивше наркоманке у филму Мелори, до коњичких трка у делу Палио.

Ана Тасић посебно скреће пажњу и на филм Јежија Шлатковског Дон Жуан, као на најбољи на овогодишњем Фестивалу; радња овогфилма дешава се у психијатријској установи, а главни лик је аутистични Олег, чија мајка има амбиције да га дубље укључи у социјални и емотивни живот.

*    *    *

У немачкој престоници од 11. до 21. фебруара одржан је 66. Берлински интернационални филмски фетивал (Берлинале).

Као што се од једног тако реномираног и угледног фестивала као што је Берлинале несумњиво и очекује, такмичарски програм понудио је и обиље озбиљних, актуелних и уметнички релевантних остварења, што је у потпуности случај и са новим филмом Сами у Берлину француског глумца и редитеља Винсента Переза, оцењује Дејан Петровић. Посреди је пригушени, децентни, али зато не и мање одлучни портрет већ времешног брачног пара Квангел, који ће се након губитка сина јединца, одлучити на приватни чин субверзије, и то исписивањем кратких, ефектних, логичних и отворено - самоубилачких порука (из „срца таме", из Берлин 1940-их година) на картонима величине разгледница, које су потом дистрибуирали широм ратом опијене метрополе.

Филм Хотел Далас, ауторског и брачног пара Ливије Унгур и Шернга Ли Хуанга, има за тему утицај западњачке популарне културе на пад комунистичких режима, а као пример је узета популарност телевизијске серије Далас на простору Руминије. У серији кратких разговора са сведоцима епохе, Ли Хуанг открива њихове запањујуће - мада не и толико неочекиване - предрасуде и истинске интимне драме настајале приликом сусрета са стварним светом изван земље, па чак и у додиру са својим најближим суседима, попут некадашње Југославије.

Уредница емисије Тања Мијовић.  

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом