Тема недеље

Владимир Коларић: Лотманова семиотика филма

У циклусу КОДОВИ МЕДИЈА, од 30. јануара до 1. фебруара, емитоваћемо студију Владимира Коларића под називом "Лотманова семиотика филма".

Као водећи представник тартуско-московске школе структуралне семиотике, Јуриј Лотман укључио је филм релативно рано у област својих истраживачких интересовања и посветио му је две студије, којима се у овом раду бави Владимир Коларић. Прва је носила назив Семиотика филма и проблеми филмске естетике (1973) и представљала је концизан покушај заснивања семиотике филма. У њој је Лотман значајно проширио своју првобитну концепцију знака и знаковности, као и концепт моделизације који лежи у основи приступа уметности руске семиотике тартуско-московског круга.

Друга Лотманова књига о филму, Дијалог са екраном, објављена је постхумно (1994) и настала је у коауторству са угледним теоретичарем филма и Лотмановим учеником, Јуријем Цивјаном. Она је вид својеврсног "увођења у филм" или "буквар филмског језика" који, међутим, у нешто приступачнијем виду садржи све битне идеје овог аутора о филму.

Текст чита Марица Милчановић.

Циклус је приредила Јасмина Арсеновић.

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом