Читај ми!

Беч и балет у другој половини XVIII века

У другој половини XVIII века Беч је био један од највећих европских музичких центара. Какво је место имао балет у аустријској престоници можете сазнати у данашњој емисији Време музике коју уређује и води Горица Пилиповић.

Током 60-их и 70-их година овог столећа балет је заузимао подједнако значајно место на бечкој музичкој сцени где су радили неки од највећих европских кореографа, конкретно Жан-Жорж Новер и Гаспаро Анђолини. Овај други је кореографисао плесне нумере за премијеру Глуковог „Орфеја” 1762. што је веома допринело успеху опере. А Новер, који је елоквентно промовисао херојски балет-пантомиму у свом Есеју о игри из 1760, радио је као балетски мајстор у дворском позоришту од 1767. до 1774. Захваљујући томе, композитори као што су Глук, Јозеф Штарцер или Франц Асплмајер писали су неке своје најлепше странице за сценски плес.

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом