Читај ми!

Петар Палавичини, вајар

О уметничком значају и доприносу Петра Палавичинија (1887-1958) вајарској уметничкој средини почетка XX века, доктор Павле Васић пише: ''Занимљив је био развој овог скулптора који је прошао разне фазе од експресионизма с почетка двадесетих година до еклектизма у коме живот није изгубио своју топлину и дах. Палавичини је градио своје женске фигуре са племенитим осећањем за форму, за пластични израз, за композицију. Оне одишу извесном мирноћом и ведрином. У статуетама Палавичини је волео да изрази виткост и грацију женског тела. У портретима се најдинамичније оцртао његов развој. Пластично осећање овде је удружено са унутрашњим животом модела. Његово интерпретовање физиономије није се ограничило само на опсерваторску сувоћу из које проистиче једино површна сличност, него даје у исто време конструктивност, богатство планова и карактер.''

Палавичини је вајар који је прошао кроз различите фазе уметничког рада. Јединствен је управо по томе што ниједну од њих није дословно усвојио, већ их је преплитао у нежном заносу својих ликова, било да се ради о ситној пластици, бисти, фигури или акту, монументалној скулптури, зидном рељефу или архитектонској декорацији. С правом бисмо Петра Палавичинија онда могли окарактерисати као ''вајара чулности до крајње мере'', како је записао Растко Петровић и као уметника ране Ренесансе, која је оставила дубок траг у његовом бићу и које се никада није до краја одрекао, како је приметила историчарка уметности Љиљана Порчић.Палавичини је вајар који је прошао кроз различите фазе уметничког рада. Јединствен је управо по томе што ниједну од њих није дословно усвојио, већ их је преплитао у нежном заносу својих ликова, било да се ради о ситној пластици, бисти, фигури или акту, монументалној скулптури, зидном рељефу или архитектонској декорацији. С правом бисмо Петра Палавичинија онда могли окарактерисати као ''вајара чулности до крајње мере'', како је записао Растко Петровић и као уметника ране Ренесансе, која је оставила дубок траг у његовом бићу и које се никада није до краја одрекао, како је приметила историчарка уметности Љиљана Порчић.

Најпознатија Палавичинијева дела су: Портрет Растка Петровића, Готска статуета, Дон Кихот, Девојка са зделом, Девојка која се чешља, Пролеће (Први цвет) и За плавом птицом.

У вечерашњој емисији говоримо о животу и стваралаштву овог нашег значајног вајара.

Аутор емисије: Александра Јагодић.

 

Код два бела голуба

Autor:
Војислав Карановић

Од свог почетка, 1968. године, па до данас емисија Код два бела голуба прича приче о старом Београду, његовим житељима, појавама и догађајима, али и приче о прошлости осталих места Србије, и о свему ономе што представља живо језгро наше традиције. [ детаљније ]

Коментари

Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво