четвртак, 24.11.2016, 17:05 -> 18:15
У средишту пажње
Улагање у развој кластера је најдуговечнији механизам за унапређење конкурентности у Србији, будући да постији већ пуних 10 година. Међутим, и поред континуираног улагања, и даље је само неколико процената компанија учлањено у кластере.

Autor:
Редакција магазинског програма
Свакога радног дана емисија "У средишту пажње" доноси интервју са нашим најбољим аналитичарима и коментаторима, политичарима и експертима, друштвеним иноваторима и другим познатим личностима, или личностима које ће убрзо постати познате. [ детаљније ]
Чини се да привредници гледају на колеге из истог сектора искључиво као на конкуренцију, а не као на потенцијалне партнере за развој и излазак на страна тржишта. Компаније најчешће посматрају било какав вид оснивања заједничких тела као трошак, због чега кластере углавном воде ентузијасти, уместо плаћени стручњаци.
Међутим, примери из ауто индустрије, пољопривреде, ИТ сектора и неколицине других грана показују да кластери могу бити веома успешни. Зашто су искуства толико различита?
Наше гошће су Јасна Жарковић из Института за регионални развој, Маја Пејчић из Развојне агенције Србије, Слађана Милојевић, менаџерка кластера FACTS (текстилнa индустријa) и Марина Благојевић из Асоцијације српских кластера и ИКТ мреже.
Емисију води Ненад Милитаревић.
Коментари