Odgovor pokreta Dveri RTS-u

Na pismeno podneti zahtev narodnih poslanika Srpskog pokreta Dveri Dragana Vesovića i Marije Janjušević da se narodnim poslanicima Bošku Obradoviću i mr Ivanu Kostiću, koji već deseti i osmi dan štrajkuju glađu zbog brutalnog kršenja Ustava Republike Srbije od strane Aleksandra Vučića, omogući da na RTS-u u jednočasovnoj emisiji objasne građanima svoj čin i neustavne postupke vlasti, Javni medijski servis Srbije je odgovorio javnim i nepotpisanim saopštenjem, navele su Dveri u saopštenju koje je potpisao dr Dragan Vesović, narodni poslanik i član Predsedništva tog pokreta.

Kako se navodi, to saopštenje "najupečatljivije svedoči o bezakonju, jednopartijskom monopolu, bahatosti i nekulturi koja je zavladala Srbijom pod diktaturom Aleksandra Vučića i Srpske napredne stranke i kao takvo ono će ući u istoriju novinarskog beščašća".

Dveri podsećaju na činjenicu da RTS, prema Zakonu o javnim medijskim servisima, ima obavezu da "istinito, blagovremeno, potpuno, nepristrasno i profesionalno informisanje građana i omogućavanje slobodnog formiranja i izražavanja mišljenja slušalaca i gledalaca" (član 7, tačka 1).

"Nasuprot tome, RTS za prvih šest dana štrajka glađu narodnog poslanika Boška Obradovića i četiri dana štrajka glađu narodnog poslanika mr Ivana Kostića, ni jednom rečju nije upoznao građane Republike Srbije sa ovom činjenicom", kaže se u saopštenju.

U saopštenju se navodi da rukovodstvo RTS-a se nije "zadovoljilo cenzurom, već je u navedenom javnom saopštenju počelo da ocenjuje vrednost i celishodnost političkih izjava i poteza Boška Obradovića i Srpskog pokreta Dveri".

"Činjenica da se neimenovani sastavljač saopštenja RTS-a nije obratio podnosiocima zahteva, dr Draganu Vesoviću i Mariji Janjušević, narodnim poslanicima Dveri, već javno Bošku Obradoviću, samo dodatno potvrđuje da se RTS aktivno uključio u kampanju diskvalifikacije koju Aleksandar Vučić vodi protiv Srpskog pokreta Dveri i Boška Obradovića", ističe se u saopštenju.

RTS, napominju, opominje Srpski pokret Dveri kako i "kolege iz istog političkog saveza tvrde da su nepotrebne solo političke akcije koje ne vode nikud."

Dalje se RTS bavi procenom bojkota skupštinskog rada Dveri i Saveza za Srbiju, ocenjujući ga kao grešku, pošto je time opozicija "lišila sebe mogućnosti da je u skupštinskim prenosima redovno vidi i čuje i do milion gledalaca dnevno."

"Ispada da su prema ‘demokratskim‘ standardima Dragana Bujoševića Bujketa televizijski prenosi rada Narodne skupštine jedina i dovoljna medijska milost koju na Javnom medijskom servisu Srbije zaslužuje da dobije opozicija. Pri tome, u saopštenju RTS-a relativizuje se do negacije pravo političkih stranaka vlasti i opozicije na jednak pristup medijima, time što se zahtev Srpskog pokreta Dveri za dobijanje jednočasovne emisije izjednačava sa istim takvim pravom ‘samohrane majke kojoj su deca gladna i bosa‘, ‘studenta koji padne na ispitu, ratara kome je nevreme uništilo letinu‘. Na ovakvoj demagogiji i propagandnoj manipulaciji, RTS-u bi pozavideli Lenjin, Staljin i Broz zajedno. I najzad, u neimenovanom javnom saopštenju RTS-a, kao anonimni bot Aleksandra Vučića, politički pristrasno, krajnje zlonamerno i manipulativno ocenjuje pojedine postupke i izjave Boška Obradovića, ističući kako je ‘ponekad teško razumeti razlike između pasivnog i aktivnog otpora izborima, motornih testera sa kojima ste upali u RTS i gandijevskog protesta‘", navodi se u saopštenju.

Dveri navode da se takvo saopštenje "kojim se RTS pokazao kao Agiptrop Aleksandra Vučića očigledno je suprotno članu 7. tačka 4. Zakona o javnim medijskim servisima, koji izričito zabranjuje da Javni servis služi ‘interesima pojedinih političkih stranaka‘".

Taj pokret ističe da će se imajući u vidu "ovakvo narušavanje zakonskih obaveza", obratiti Programskom savetu RTS-a koji je prema članu 30 Zakona o javnim medijskim servisima dužan da prati sprovođenje obaveza utvrđenih zakonom od strane rukovodstva RTS-a.

Upozoravaju rukovodstvo RTS-a, da RTS nije ničija privatna, odnosno partijska televizija, već Javni servis koji se finansira parama svih poreskih obveznika i koji prema Zakonu o javnim medijskim servisima uživa autonomiju uređivačke politike, ali samo pod uslovom da se u svom radu pridržava načela propisanih članom 6 Zakona o javnim medijskim servisima.

"U suprotnom, rukovodstvo RTS samo sebe lišava prava na autonomiju", zaključuje se u saopštenju.