Nedostatak posla - glavni razlog odlaska mladih iz manjih sredina

Istraživanja o položaju i potrebama mladih, Kancelarije za mlade u Vranju, biće polazna osnova za izradu Strategije za period do 2025. godine. Anketirano je 360 mladih, uzrasta od 15 do 30 godina. Istraživanje je pokazalo da 60 odsto ispitanika želi da ode u drugi grad, i da svaki peti nema svog izabranog lekara. Najveći problem je, kažu mladi, nedostatak posla.

Više od polovine ispitanika odgovorilo je da u naredne dve godine planira da ode iz Vranja. Na to pitanje odgovarali su, većinom, mladi uzrasta do 19 godina.


"Razlog njihovog napuštanja jeste taj što odlaze u veći grad zbog studiranja. - I vraćaju se ? To nismo ispitali kroz istraživanje, verovatno da se neki broj mladih i vrati", kaže Luka Trajković, iz Kancelarije za mlade.
"70 odsto mladih misli da nema dovoljno prilika za zapošljavanje u gradu, to je treći najčešći razlog zbog kojeg mladi odlaze iz ovog grada", ističe Uroš Ilić, iz udruženja "Aktivisti iz komšiluka".
"‚Budžet je stabilniji, može se mnogo više toga ulagati i kad je u pitanju i zapošljavanje mladih i sport i rekreacija, krajnji cilj neki jeste da stvorimo što bolje uslove da nam mladi ne odlaze" naglašava Nenad Đorđević, gradski većnik.
Uz dve fokus grupe, nacionalne manjine i mladi roditelji, postavljeno je, onlajn osam grupa pitanja, ekonomija, obrazovanje, zdravlje, sport, kultura, informisanost.
"Što se tiče kulture, mladi nisu toliko aktivni, ne posećuju neka kulturna dešavanja u gradu, čak imaju neki negativan stav u smislu da i ne znaju da li se uopšte organizuju neka kulturna dešavanja i misle da se ne organizuju" kaže Emilija Milenković, član učeničkog parlamenta Gimnazije.
"Bitno je jako graditi njihovu međusobnu saradnju kako bi došlo do poboljšanja samog položaja i kako bi potrebe mladih bile vidljivije na lokalu" dodaje Milja Zdravković, iz Krovne organizacije mladih Srbije.
Najveći problemi, kažu anketirani, su nezaposlenost, nedovoljno mogućnosti i nedovoljan uticaj mladih na dešavanja u gradu, nude rešenja, nova radna mesta, stručnu praksu i jačanje aktivizma. Sedamdeset odsto mladih izjasnilo se da želi da osnuje svoju kompaniju.