Kragujevac je grad automobila, a da li postaje i grad bicikala

Leto je uvek pravo vreme za vožnju bicikla. Za one koji brinu o svom zdravlju, to je višegodišnji stil života. Poslednjih meseci, dvotočkaši su sve popularniji i među ostalim građanima, jer njihova vožnja donosi mnogobrojne prednosti. U Kragujevcu su zbog toga postavljena nova stajališta za bicikle.

Da li grad automobila, postaje grad bicikala? Iako u Srpskom Detroitu, četvorotočkaši i dalje drže primat, sve je veći broj dvotočkaša na kragujevačkim ulicama. Za volanom i mlađi i stariji.

Laki, brzi i okretni – bicikli su ponovo u modi. Zato je, za sve značajnije učesnike saobraćaja u gradu, postavljeno pet novih parkirališta.

"Sa postojećih 15, podigli smo za još 45 mesta, tako da sada postoji rešenje za parkiranje i odlaganje, bezbedno odlaganje dvotočkaša na teritoriji našeg grada", kaže Andreja Ilić iz JKP "Šumadija".

A, vožnja bicikla, pored rekreacije i zaštite životne sredine u vreme pandemije donosi i drugi prednosti. Izbegavaju se gužve u gradskom prevozu, smanjuju troškovi u kućnom budžetu.

U odnosu na isti period lane, njihova prodaja u Kragujevcu povećana je za polovinu.

Usmerili su se na kupovinu novih bicikala i restauraciju starih, da iskoriste slobodno vreme u svom gradu. Tome su i doprinele ove mere Vlade republike Srbije, dosta ljudi je što su dobili po 100 evra od države uložili u kupovinu bicikla", kaže Nikola Anastasov iz biciklističke radnje "Kole" u Kragujevcu.

Zbog rasta prodaje u celom svetu, mnoge države daju finansijske podsticaje građanima za kupovinu bicikala,a, one su recimo u Holandiji, najčešći način prevoza do posla.

Pandemija koronavirusa podstakla je Evropske gradove da infrastrukuru prilagode biciklistima.

Kragujevac je sa stajalištima napravio prvi korak. Očekujemo da sledeći budu biciklističke staze.