Srušio se vojni avion, poginuli pilot i vojnik

Ministarstvo odbrane potvrdilo da se u utorak, 7. jula, deset minuta posle 9 sati, kod Batajnice srušio vazduhoplov Vojske Srbije. Poginuli su pilot Rade Ranđelović i vojnik Milan Ulemek. Vojnik Dragoljević lakše povređen. Reč je o avionu tipa MIG 29. Avion je pao na vojni poligon. Predsednik Tadić naredio istragu i uputio telegram saučešća porodicama nastradalih pripadnika Vojske Srbije.

Prilikom izvršavanja redovnog letačkog zadatka jutros oko 9.10 časova, u rejonu aerodroma Batajnica, došlo je do udesa aviona MIG-29 Vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije, saopšteno je iz Ministarstva odbrane Srbije.

Pilot aviona Rade Ranđelović se katapultirao, ali je preminuo od zadobijenih povreda. U nesreći je poginuo i vojnik Milan Ulemek, dok je lakše povređen i vojnik Vojislav Dragoljević.

Zamenik komandata Vazduhoplovstva i PVO general Nebojša Đukanović, na konferenciji za novinare predstavnika Vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije, potvrdio je da je pilot Ranđelović poginuo prilikom pada, a vojnik Ulemek prilikom udara aviona u zemlju.

Đukanović je naveo je da je pilot Ranđelović uvežbavao manevarske sposobnosti aviona koje je trebalo da prikaže na predstojećem aeromitingu, a da se nesreća desila pri kraju manevra.

"Ranđelović se katapultirao na izuzetno maloj visini", objasnio je Đukanović istakavši da uzrok nesreće još nije poznat i da očekuje da će rezultati istrage biti poznati do kraja meseca.

"Rade Ranđelović je 1985. godine završio Vazduhoplovnu akademiju i bio je jedan od naših najskupljih pilota", rekao je Đukanović.

Prema rečima generala Milenka Vranića, vojnik Ulemek bio je na požarstvu u parku tehničkih sredstava kada je avion pao na to mesto, a dvadesetjednogodišnji Dragoljević povređen je dok je gasio požar uzrokovan padom aviona.

Dvadesetčetvorogodišnji Ulemek služio je vojni rok na aerodromu Batajnica u lakom artiljerijskom divizonu.

Odmah po saznanju o udesu, preduzete su sve propisane mere za obezbeđenje mesta udesa i provođenje istražnih radnji od strane nadležnih organa.

Komisija za ispitivanje uzroka i okolnosti udesa odmah je počela rad, o čemu će javnost biti blagovremeno obaveštena.

Predsednik Vlade Mirko Cvetković i predsednik Srbije Boris Tadić uputili su telegrame saučešća porodicama nastradalog pilota Radeta Ranđelovića i vojnika Milana Ulemeka koji su izgubili život u tragičnom udesu aviona Vojske Srbije.

MIG-ovi VS za sada prizemljeni

Prema rečima generala Đukanovića, preostala četiri aviona tipa MIG 29 VS biti prizemljena dok se ne utvrde uzroci ove nesreće.

Vojska Srbije do danas je imala pet MIG-ova 29, dok su ostali izgubljeni na zemlji ili u vazdušnim borbama sa NATO 1999. godine. Remont prve letelice završen je u Rusiji 2008. godine.

Avioni su bili prizemljeni, zbog isteka resursa, i 2004. godine, kada je zaštita vazdušnog prostora poverena avionima nešto starije generacije MIG 21.

Kako su prenele agencije, na avione u Rusiji ugrađeni su remontovani sistemi, agregati i sklopovi, i nova oprema kojom je avion modernizovan, u skladu je sa Međunarodnim standardima za vazdušnu plovidbu.

Avion koji se srušio bio je remontovan 25. maja prošle godine u Vojnom zavodu "Moma Stanojlović". Od remonta je imao 145 letova, a posle nesreće je potpuno uništen.

Komentarišući eventualno smanjenje broja aeromitinga, general Đukanović je naveo da su ovakvi događaji sastavni deo pilotskog poziva i da izbegavanje takvih aktivnosti nema logike i ne bi bilo svrsishodno.

"Mi piloti smo svesni posla kojim se bavimo i moramo da živimo sa tom činjenicom", objasnio je Đukanović dodajući da je na pilotima i tehničkom sastavu da nesreća bude što manje.

Predstavnici Vazduhoplovstva Vojske Srbije potvrdili su da će po planu nastaviti da se pripremaju za aeromiting u Beogradu, koji bi trebalo da bude održan 11. jula.

Avion MIG-29 Vojske Srbije, koji se jutros srušio u okolini aerodroma Batajnica kod Beograda, jedanaesti je udes vojnih letelica od 1999. godine.

Udesi vojnih vazduhoplova

U prethodnim udesima ukupno su izgubljena tri aviona Utva 75 (V-53), tri helikoptera Gazela (H-42), dva Supergaleba (N-62), jedan Orao (J-22) i jedan transportni avion An-26 (T-70).

Prvi udes nakon NATO bombardovanja dogodio se 14. avgusta 1999. godine kada je avion An-26 prinudno sleteo na civilni aerodrom u Surčinu bez izvučenog stajnog trapa. Posada aviona je ostala nepovređena ali je avion zbog oštećenja rashodovan i korišćen za rezervne delove.

Najveća katastrofa u prethodnih devet godina dogodila se 20. marta 2000. godine kada su na aerodromu Kovin, u udesu školskog aviona Utva-75, poginuli kapetan prve klase Stevica Žarkov i poručnik Dejan Radovanović.

Iste godine, krajem oktobra, u okolini aerodroma u Golubovcima kod Podgorice, izgubljen je jedan avion Supergaleb G-4, ali su se dvojica pilota spasila iskakanjem.

Tokom 2001. godine nije bilo udesa vojnih letelica, ali je crna serija nastavljena već 2002. godine, kada je u okolini Niša izgubljen helikopter Gazela, čija su dva člana posade uspeli da prežive.

U okolini aerodroma Lađevci kod Kraljeva 11. oktobra 2003. godine oštećena je još jedna Utva-75 prilikom prinudnog sletanja a dva člana posade su povređena.

Pretposlednjeg dana decembra iste godine u centru Kragujevca pala je Gazela koja je trebalo da učestvuje u programu obeležavanju Nove godine za oko 500 dece iz vrtića i škola u tom gradu.

Samo velikom srećom izbegnuta je tragedija a dva člana posade, snimatelj, čovek kostimiran u Deda mraza i jedno dete koji su se nalazili u helikopteru prošli su sa lakšim i težim povredama.

U 2004. i 2005. godini izgubljen je jedan avion Utva-75 i helikopter Gazela, čije su posade preživele, dok u 2006. i 2007. godini nije bilo gubitaka.

Prošle godine Vojska Srbije izgubila je dva aviona i jednog pilota.

Prvo je 21. maja, u okolini vojvođanskog sela Baranda, major Tomas Janik iskočio iz aviona Orao za vreme trenažnog leta, a 24. septembra na aerodromu Batajnica poginuo je potpukovnik Ištvan Kanas prilikom pripreme za učešće na aeromitingu u avionu G-4.

Број коментара 73

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво