"Fijat" dobija novi energetski blok

U "Fijatovoj fabrici automobila" biće postavljen kamen-temeljac za energetski blok, čija će izgradnja koštati 70 miliona evra. Fabrika će se odatle snabdevati toplotnom energijom, gasom i demineralizovanom vodom.

Kamen-temeljac za novi energetski blok biće postavljen u Kragujevcu, u "Fijatovoj fabrici automobila".

Izgradnja energetskog bloka će koštati 70 miliona evra, a "Fijatova fabrika automobila" će se odatle snabdevati toplotnom energijom, gasom i demineralizovanom vodom.

Kamen-temeljac će postaviti direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Đovani de Filipis i zamenik gradonačelnika Kragujevca Nebojša Zdravković.

Građevinski radovi na energetskom bloku površine 8.000 kvadratnih metara, sa energanom snage 180 megavata, biće završeni do kraja ove godine.

Energetski centar će imati kapacitet za fabriku koja bi proizvodila 300.000 automobila godišnje. "Fijat" finansira dve trećine investicije, a država Srbija jednu.

Inače, Vlada Italije oštro se protivi odluci "Fijata" da nove modele "fijat idea" i "lanča muza" proizvodi u Srbiji umesto u Italiji.

Međutim, predsednik "Fijata" Serđo Markione najavio je da će ta kompanija proizvodnju novih prebaciti u Srbiju, zato što je u Italiji imala problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da obezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju.

Markjone je dodao i da "Fijatovo" ulaganje u Srbiju neće biti ugroženo uprkos burnim reakcijama u Italiji.

broj komentara 2 pošalji komentar
(ponedeljak, 26. jul 2010, 12:13) - anonymous [neregistrovani]

sindikati

"... зато што је у Италији имала проблема са синдикатима, а у Крагујевцу може да обезбеди несметану и сигурну производњу. "

Ne znam šta je ovde pozitivno ? Činjenica je da tamo nema "igranja" sa pravima radnika i radnim vremenom. Kod nas još uvek sve se može.

Nijedna kriza u poslednjih stotinjak godina nije završila bez takozvanog drugog talasa, pa je veoma izgledno da će se to desiti i sada, verovatno već krajem ove godine. Tih xxx hiljada automobila će malo da pričeka.

Naravno da bih voleo da sve to bude kao u najavama, ali setite se kad je potpisan ugovor, šta se najavljivalo i gde smo danas. To je realnost. Grepka nije u Fiatu ili Vladi već u preterivanju i nerealnim ambicijama..

(nedelja, 25. jul 2010, 13:01) - Bojana [neregistrovani]

konacno i jedna dobra vest

Zaista prija citi u neku dobru vest za Srbiju ovih dana. Drago mi je sto je "Fijatu" u Srbiji omoguceno tako dobro poslovanje da se opredeljuje za nju,umesto za maticu,Italiju. Ovo ce verovatno biti dobar podstrek i za nove investitore. Dobro odradjen posao.