Kinezi kupili "Volvo"

Kineska korporacija "Džili" od američkog "Forda", za dve milijarde evra, kupila švedski "Volvo". Jedan od simbola svetske autoindustrije uskoro će se proizvoditi i u Kini.

Kineski proizvođač vozila "Džili" kupio je švedsku fabriku automobila "Volvo", koja je bila vlasništvo američkog "Forda", za oko dve milijarde evra.

Svetske agencije ističu da je reč o do sada najvećem inostranom proizvođaču vozila koji su kupili Kinezi.

"Ford" već više od godinu dana pokušava da proda poznatu švedsku firmu koja pravi gubitke, kako bi stabilizovao poslovanje u uslovima krize svetske autoindustrije, izazvane padom prodaje automobila.

Zamenik direktora "Forda" Luis But, kaže da je kompanija tražila "novog vlasnika koji će znati da ceni robnu marku "Volvo," preneo je Bi-Bi-Si.

"Bilo je potrebno da nađemo novog vlasnika koji bi dalje razvijao firmu i istovremeno bio svestan jedinstvene vrednosti tog brenda. Tražili smo vlasnika koji će, takođe, razumeti odgovornost koju imamo prema zaposlenima i prema široj zajednici u kojoj radimo. Veoma sam zadovoljan što mogu da kažem da verujem da smo u "Džiliju" i našli takvog vlasnika", rekao je But.

Kompanija "Džili" planira da nastavi proizvodnju u pogonima "Volvoa" u Švedskoj i Belgiji, ali je najavila da će početi da pravi automobile te marke i u Kini.

Jedan od boljih britanskih poznavalaca prilika u svetskoj auto-industriji, Dejvid Lic kaže da uspeh celog projekta nije unapred zagarantovan, ali da je potencijal veliki i za one koji rade u "Volvou" i za nove vlasnike iz Kine.

"Za 'Volvo' sporazum znači pristup velikom kineskom tržištu, dok Kinezi dobijaju pristup znanju i tehnologiji koju sami ne bi mogli da razviju", dodao Lic.

Ekskluzivni uvoznik i serviser vozila iz programa "Volvo", beogradska firma "Grand Motors", saopštila je da vlasničke promene u švedskoj kompaniji neće uticati na saradnju "Grand Motorsa" i švedskog proizvođača u prodaji i servisiranju "Volvo" automobila u Srbiji.

"To znači da vlasnici automobila 'Volvo' i ubuduće mogu računati na najviši nivo usluga i pouzdano i blagovremeno snabdevanje rezervnim delovima u ovlašćenom servisu na Novom Beogradu, dok će budućim kupcima biti ponuđene još atraktivnije cene", navodi se u saopštenju.

broj komentara 19 pošalji komentar
(sreda, 31. mar 2010, 02:02) - anonymous [neregistrovani]

First one

Kina polako ali sigurno postaje prva ekonomija sveta.

Prema cuvenom americkom ekonomisti, nobelovcu Robertu Fogelu, Kina ce za 30 godina ostvarivati 40% svetskog bruto proizvoda.

(utorak, 30. mar 2010, 09:50) - anonymous [neregistrovani]

To sta je Kina kupila Volvo

ne znaci da ce se on proizvoditi u Kini, oni ce samo uzimati profit a proizvodnja se nastavlja kao i prije, ovisno o modelu i motoru, a naravno, Kina ce imati mogucnost uzimanja sve tehnologije od Volva tako da se nebi cudio da uskoro krene nova Kineska marka automobila koja neodoljivo podsjeca na Volvo..

(utorak, 30. mar 2010, 08:17) - Александар Симић [neregistrovani]

Ко прави?

Овакве ствари одавно већ не праве људи (тако да неће ни кинези) него производне линије, аутомати, агрегати и роботи. Кинези су купили и Леново од IBM-а па је и даље врхунски бренд.

(ponedeljak, 29. mar 2010, 19:54) - Djordje [neregistrovani]

SAAB i Volvo u Kini

"Wall" je zid, a "Whale" je kit. Lako je proveriti na internet-u ako se vec ne zna...

(ponedeljak, 29. mar 2010, 17:01) - Aleksandar Najveci [neregistrovani]

Bogami neznam dali si u pravu...

Dobro je za Volvo da ih je bilo ko kupio u odnosu na zatvaranje proizvodnje do daljnjeg. Ali nisam siguran dali je Kineski proizvodjac najbolja solucija za Volvo.
Istina je da je kvalitet kineske robe porastao. Isti slucaj je bio sa Japanom posle drugog svetskog rata. Oni su pravili najveci skart da bi dosli do nivoa na kome su danas. Sto se tice kineza, nisam siguran da oni imaju taj kapacitet da nastave da razvijaju Volvo u tehnickom smislu. Mislima da su na ovaj nacin kupili pravo da nastave da kopiraju tehnologiju koja je njima nepoznata, sto snaci da u buducnosti nemozemo ocekivati napredovanje u inovacijama i tehnologiji. Vecina proizvoda, visokog kvaliteta koje pravi Kina je samo kopija proizvoda dizajniranih na zapadu po zapadnim specifikacijama.

(ponedeljak, 29. mar 2010, 16:06) - glas razuma [neregistrovani]

strasna je zabuna...

... misliti da kina nije u stanju da razvije tehnologiju ili da zadrzi postojeci kvalitet. Ljudi prave svoje svemirske letelice, imaju dovoljno para, sto je i najbitnije i kada ima para onda ima i strucnjaka za sve!
Kina proizvodi proizvode za svaciji dzep, to sto su u svetu poznati po svojim proizvodima za plitki dzep, samo govori o tome da je velika vecina u tom svetu sa malim novcanim primanjima. To je i u ovim kriznim vremenima Ekonomija sa najvecim rastom!

(ponedeljak, 29. mar 2010, 16:01) - anonymous [neregistrovani]

Kineska roba

Kina munjevito dolazi. Njihovi će proizvodi biti i kvalitetni i jeftini. Ovaj vek pripada njima.

(ponedeljak, 29. mar 2010, 15:45) - anonymous [neregistrovani]

Volvo made in China

Eeeeee gotovo je sa najsigurnijim vozilima iz Svedske,nece moci da naprave to kinezi nikad kako treba da bude.Ko je sledeci...

(ponedeljak, 29. mar 2010, 15:15) - top444 [neregistrovani]

Ni strasno, ni steta.

Nista nije strasno ni steta kako navode neki prethodnici.
Svu kvalitetnu robu poznatih proizvodjaca rade se u Kini, sta god da kupite npr. patike Adidas, vrhunska roba, Made in China (naravno ako niste kupili falsifikat).
Dobro bi bilo da Kinezi kupe sve ove firme, te da njihovi radnici ne zaradjuju smo par evra dnevno, a kajmak kupe drugi po Evropi i SAD.

(ponedeljak, 29. mar 2010, 14:49) - democratis [neregistrovani]

SAAB i Volvo u Kini

Da, SAAB je prodao kinezima celu staru liniju 9-3 i 9-5 (T7 generacije) za proizvodnju u Kini za Kinesko trziste. Elem, nece biti proizvodjeni kao SAAB band vec kao Little Wall i Big Wall (mali i veliki kit). Zastarela tehnologija sa Euro3 motorima u koje ce kinezi ubacivati SAAB Euro2 agregate koji su pravljeni do kraja 90-ih.

Volvo takodje u Kini krece proizvodnju ali samo za domace trziste.

Tako da svi ovi komentari nemaju bas puno veze sa vezom..