Čitaj mi!

Momirović: Izgradnjom brze pruge Beograd–Budimpešta stvaramo istoriju

Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije, rekao je za RTS da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom. Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad, napomenuo je ministar.

Pre dva meseca puštena je u saobraćaj brza pruga Beograd – Novi Sad. Samo u aprilu, na toj relaciji, prevezeno je oko 250.000 putnika. Brzina od 200 kilometara na sat i pola sata vožnje, glavni su razlog što se većina vratila železničkom prevozu.

Odmah posle puštanja u saobraćaj te prve, nastavljeni su radovi na drugoj deonici, od Novog Sada do Subotice.

Danas će biti potpisan ugovoru sa gradom Užice, kojim se reguliše finansiranje sanacije klizišta. Reč je o višedecenijskom problemu, a direktno je ugroženo 30 kuća.

Tomislav Momirović, ministar saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije rekao je gostujući u Jutarnjem programu, da se radi o lokalnom problemu, da je Užice grad u kotlini, i da nije prvi put, a ni poslednji da se Vlada uključuje u rešavanje lokalnih problema.

"Danas potpisujemo ugovor, biramo izvođače i očekujem da u naredna dva meseca saniramo problem koji postoji dugo i preti da ugrozi 30 kuća", naveo je Momirović i napomenuo da je ugrožen i put, ali i trafostanica, što preti da ugrozi snabdevanje energijom celog Užica.

Dodao je da je Vlada izdvojila 110.000.000 dinara i očekuje da u narednim nedeljama počnu radovi, kako bi se posao završio za naredna dva, tri meseca.

Kada je reč nastavku izgradnje pruge do Subotice, Momirović napominje da prisustvujemo stvaranju istorije, povezujemo Beograd i Budimpeštu najkvalitetnijom železničkom infrastrukturom.

"Spojićemo Beograd i Budimpeštu na isti način na koji smo spojili Beograd i Novi Sad. Samo u aprilu je 250.000 ljudi prošlo tom prugom, išlo u tim brzim vozovima. Želimo da spojimo i Beograd i Niš", napomenuo je ministar.

Momirović je rekao da su radovi na pruzi ka Budimpešti već počeli, da se već radi na demontaži stare pruge, a posle toga ide postavljanje nove.

"Ono što je značajnije od građevinskog elementa je tehnološki. Pruga ima značajnu tehnološku komponentu. I da bismo izveli ovaj projekat mi moramo da imamo inženjere koji imaju znanje da sprovedu ovakve projekte", rekao je ministar i napomenuo da će ova pruga biti najbolja u Istočnoj Evropi.

Saobraćaj između Subotice i Novog Sada je zaustavljen 7. aprila kako bi bili završeni pripremni radovi. Do sada je kompletna komunikaciona mreža demontirana i radi se na demontaži starih šina. 

Veselin Simović iz Železnica Srbije rekao je da se očekuje ovih dana da se završi demontaža signalizacije i telekomunikacije, a završetak demontaže šina i pragova očekuje se početkom juna, nakon čega se stiču uslovi za početak gradnje brze pruge.

Trenutno se radi na izgradnji deset auto-puteva 

Ministar Momirović je rekao da se trenutno radi na deset auto-puteva, da se projektuje i gradi 1.200 kilometara auto-puteva.

"Prošli su praznici i građani su mogli da se uvere da nije bilo gužvi. To je rezultat što smo investirali u puteve", napomenuo je ministar.

Jedno od najvećih gradilišta je saobraćajnica koja povezuje Novi Beograd sa auto-putem "Miloš Veliki". Ova saobraćajnica treba da rastereti saobraćaj na Novom Beogradu, a biće olakšano uključivanje na auto-put "Miloš Veliki".

Nemanja Mutić, zamenik projektnog direktora, rekao je da su radovi intenzivirani i da sada oko 130 ljudi radi na projektu, a u piku sezone očekuje se i 300 radnika.

Napomenuo je da je prošle godine najviše rađeno na nasipima, a tokom zime na hidrotehničkim radovima.

Mutić podseća da će auto-put imati po tri kolovozne trake u oba smera, sa jedne i sa druge strane pešačku stazu, biće i biciklistička staza od Novog Beograda do budućeg novog nacionalnog stadiona.

"Ovaj auto-put je nešto drugačiji, jer je ujedno i auto-put i gradska saobraćajnica", rekao je Mutić i napomenuo da će se od Surčina do Novog Beograda stizati za pet minuta.

Govoreći o obilaznici oko Beograda, ministar Momirović je rekao da je to projekat koji se radi već 30 godina i napomenuo da taj projekat mora da se završi u naredne tri godine.