Čitaj mi!

Počela gradnja brze pruge i na delu od Novog Sada do Kelebije

Počeli su radovi na deonici Novi Sad – Kelebija u okviru projekta brze pruge Beograd–Budimpešta. Predsednik Aleksandar Vučić poručio je će brza pruga kroz Srbiju biti gotova za tri godine.

Simboličnim pritiskom na dugme, počeli su radovi na novoj deonici brze pruge Beograd–Budimpešta.

Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije, koja je danas počela da se gradi, biti završena pre kraja 2024. godine i poručio da će Srbija nastaviti da se razvija i menja nabolje.

Vučić je rekao da ćemo se već za dva meseca, prvom deonicom brze prugom kroz Srbiju, od Beograda do Novog Sada voziti samo pola sata.

"Ako ne razmišljate o budućnosti, ne možete da je imate, rekao je Džon Golsvordi", rekao je Vučić.

Istakao je da je naša zemlja zagledana napred i da spremno dočekuje budućnost, kao i da znamo šta sve moramo da uradimo da bismo se potpuno spremili za budućnost.

Predsednik je rekao da je brza pruga veoma važna za budućnost i da će biti završena, od Beograda do mađarske granice, za tačno tri godine.

"Za tačno tri godine imaćemo izgrađenu brzu prugu do Mađarske, to je pre kraja 2024, dok će Mađari svoju deonicu od Srbije do Budimpešte završiti u prvoj polovini 2025. godine. To je sutra, tu, za samo tri godine. Decenijama nismo znali šta su pristojan voz i pruga i retko smo koristili železnicu", naglasio je Vučić.

"Gradnja brze pruge značiće i viši standard za građane"

Kaže da će gradnja brze pruge značiti i viši standard za građane, veće plate, i značiće bolju budućnost za našu decu.

Kako je rekao, brza pruga će mnogo toga promeniti u Vojvodini, gde su tokom devedesetih i dvehiljaditih godina zatvorene gotovo sve fabrike. Poručio je da sada treba sve to obnoviti i da sada građani mogu da vide u Novom Sadu i Vojvodini kako stalno niču velelepne fabrike.

"Danas smo požurili i jurimo da to vreme nadoknadimo i preteknemo one koji su pre bili uspešniji od nas. Hvala Sijartu na mudrom govoru. Tačno je da se snalazimo i imamo pragmatičan i racionalan pristup sa Kinom i Mađarskom, ali bih dodao da osim takvog pristupa osećamo iskreno prijateljstvo i bratstvo sa ovim narodima. Da nije bilo Orbana i Sijarta, ne bismo imali ovako dobre odnose, osećamo mnogo više od pragmatičnog pristupa od kojeg imamo samo interese", naglasio je Vučić.

Ne postoji evropski forum na kome Sijarto i Orban nisu najhrabriji u podršci Srbiji na evropskom putu u svim oblastima, dodao je Vučić.

Kaže da se nikada nije dodvoravao pred stanicima koji pripadaju velikim silama, pogotovo ne u ideološkom smislu.

Vučić je podsetio da je Kina preuzela smederevsku železaru i RTB Bor kada je Srbiji u vezi s tim preduzećima bilo najteže, i to zahvaljujući predsedniku Kine Si Đinpingu.

Vučić je rekao da kada sluša Petera Sijarta i Viktora Orbana kako govore na međunarodnim skupovima o Srbiji da je ponosan što su nam to komšije i da zna da i kada nismo prisutni na nekom skupu da ćemo biti zastupljeni i da će nas braniti iskreno, da će biti na našoj strani, kao što bismo i mi bili na njihovoj.

To je prijateljstvo i ono što smo uspeli da izgradimo u prethodnih nekoliko godina, dodao je Vučić.

Za samo dva sata i pet minuta od Novog Sada do Budimpešte

Dodao je da će zbog brze pruge građanima Srbije Budimpešta biti bliža od Beča i da će za samo dva sata i pet minuta moći da stignu od Novog Sada do Budimpešte.

Vučić je zahvalio građanima što veruju u bolju i uspešniju Srbiju i poručio da će Srbija nastaviti da se menja i da će svi biti ponosni na našu zemlju i verovati u budućnost svoje dece u Srbiji.

Kaže i da će u Novom Sadu biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, kao i da će na trasi od Novog Sada do mađarske granice biti izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.

Vučić i Sijarto su, zajedno sa drugim gostima, odgledali simulaciju vožnje brzom prugom u kojoj se voz na delu pruge kretao brzinom i većom od 200 kilometara na sat.

Takođe, Kinezi su predstavili maketu brze pruge u pograničnom delu između Srbije i Mađarske, a Vučić je rekao da će sa srpske strane vozovi na tom delu moći da idu brzinom između 120 i 160 kilometara na sat.

Predsedniku je predstavljena i maketa kineskog brzog voza.

Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.

Obeležavanju početka radova prisustvuju i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železničke veze između Srbije i Mađarske na teritoriji Srbije za deonicu Novi Sad – Subotica – državna granica kod Kelebije, vredan 943 miliona evra 2018. godine potpisali su Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijum kompanija "Čajna rejlvej internešenel" i "Čajna komjunikejšns konstrakšn".

Ovaj projekat biće finansiran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.

Posao izgradnje pruge za velike brzine na ovoj deonici obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedan saobraćaj projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.

Projektom je planirana rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.

Ministar Momirović je generalnom direktoru ogranka Kineskih železnica u Srbiji Džou Sinu uručio rešenje o građevinskoj dozvoli za deonicu Novi Sad – Subotica – Kelebija 28. oktobra, tokom zvanične posete kineskog ministra inostranih poslova Vanga Srbiji.

Do marta naredne godine trebalo bi da bude puštena u saobraćaj deonica brze pruge ka Mađarskoj od Beograda do Novog Sada.

Na tom delu železnice u toku su radovi na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski "RŽD internešenel".