Čitaj mi!

Spojena pruga između Stare Pazove i Novog Sada, Vučić: Da se za šest meseci provozamo zajedno

Spajanjem železničkog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad na vijaduktu u plavnom delu Dunava, svečano je obeležen završetak građevinskih radova na toj deonici. Građani će za šest meseci moći da se voze kompletno novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada, kaže predsednik Aleksandar Vučić.

Do mesta na kojem je kolosek spojen, predsednik i predstavnici ruskih partnera došli su vozom, komentarišući da pruga "izvanredno izgleda".

Mašinovođa, koji je upravljao vozom, istakao je da je da taj posao radi već 30 i da samo može da poželi da se vozi ovakvom prugom. "Vozio sam na raznim prugama, ali ovako nešto nisam imao", dodao je mašinovođa.

Vučić je rekao da je presrećan kada tako nešto čuje i dodao da je pruga bolja nego u Švajcarskoj. 

"Da se za šest meseci provozamo zajedno, od Beograda do Novog Sada, da izmerimo za koliko da stignemo, da svi vide da možemo da uradimo u Srbiji ono što smo mislili da je moguće samo u većim ekonomijama. Kada verujemo u sebe, sve možemo i ni u čemu ne moramo da budemo slabiji od drugih", rekao je Vučić.

Vučić je ukazao da ne samo da je lepa priroda, veličanstven pogled na Dunav, već su veličanstveni i svi objekti izgrađeni - galerija, vijadukt, tunel...

"To je nešto što nemamo, nismo ni sanjali da ćemo da imamo u Srbiji. Obično se trudimo da pronađemo i kažemo nešto loše, jer je lakše kritikovati, nego govoriti lepe stvari. Ali, ponosam sam što sam ovde i što ne mogu ništa loše kad kažem, već samo veliko hvala RŽD-u, našim ruskim prijateljima, ruskim i srpskim graditeljima", rekao je Vučić. 

Ministar saobraćaja Tomislav Momirović istakao je da je reč o najmodernijoj pruzi u Srbiji, sa modernom sinalizacijom.

Generalni direktor ruskih železnica Oleg Belozjorov je rekao da takav sličan projekat ne postoji u balkanskom regionu.

"Zajedno smo se kretali ka ovom rezultatu, ne obazirajući se na ograničenja i poteškoće, poštujući sve zahteve epidemiloške bezbednosti za vreme pandemije koronavirusa", rekao je Belozjorov. 

"Možete da pregovarate o pruzi Valjevo-Priboj-Vrbnica, to je mnogo važna pruga zbog Kosjerića, Priboja. Ovo je prelazak iz prošlosti u budućnost. Ovo je drugačija, nova Srbija, drugo lice Srbije. Nije važno šta god ko mislio u politici, ovo neverovatna lepota. Za uživanje", rekao je Vučić.

Preneo je i da je bio iznenađen kada mu je predsednik Rusije Vladimir Putin pričao da je u RŽD zaposleno 1,2 miliona ljudi.

"Pogledajte samo kako će da izgleda. Samo da vidite kvalitet tunela, a kakve smo do skoro imali. Sve što su uradili je fantastično, sve stanice su nove, čiste, nema urušenih kao nekada... Ogromna promena", konstatovao je Vučić.

Dodao je da uskoro kreće deonica pruge Beograd-Batajnica.

"Testiraćemo sekciju po sekciju. Testiranje ove deonice u januaru, a krajem februara očekujemo da putnici krenu. Imaćemo vrhunske vozove, dabldekere", rekao je Vučić.

Naveo je da prvi voz treba da stigne do kraja oktobra i da će biti među najmodernijim u Evropi.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko istakao je da se projekat izgradnje brze pruge uklapa u privredni i ekonomski razvoj Srbije, i izrazio zadovoljstvo što naša zemlja danas ima moć za realizaciju takvih projekata. 

Radovi završeni više od pola godine pre roka

Ruska kompanija "RŽD internešnal" završila je građevinske radove više od pola godine pre planiranih rokova. Vijaduk i tunel su deo prve brze pruge Beograd - Budimpešta.

Izgradnja vijadukta počela je 1. novembra 2017. godine, njegova dužina je tri kilometara, a visina pojedinih stubova oko 26 metara.

Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela "Čortanovci" ispred Sremskih Karlovaca.

Tunel "Čortanovci" predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometra.

Njegova izgradnja počela je septembra 2017. godine, a radovi su završeni sedam meseci pre roka.

U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva za usklađenost sa projektnim rešenjima.

Pre otvaranja objekata biće ugrađena kontaktna mreža, gornji stroj koloseka, a na jesen će biti sprovedena i ispitivanja.

RŽD internešnal modernizuje i gradi železnicu u Srbiji od 2014. godine, u okviru Ugovora potpisanog 2013. godine.

Ukupna vrednost ugovora iznosi 941 milion dolara, od čega se 800 miliona finansira iz sredstava državnog izvoznog kredita, koji je Vlada Rusije odobrila Vladi Srbije.

Već je završena rekonstrukcija pruga Beograd - Pančevo, Resnik -Valjevo, a Srbiji je isporučeno i 27 dizel-motornih vozova ruske proizvodnje.

Deonica Stara Pazova - Novi Sad predstavlja 40,44 kilometra pruge Beograd - Budimpešta, za vozove brzine do 200 kilometara na čas.

Uoči ceremonije obeležavanja završetka građevinskih radova, predsednik Vučić sastao se u Čortanovcima sa predstavnicima "RŽD internešnala".

Sastanku su prisustvovali ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Bocan-Harčenko, generalni direktor RŽD-a Oleg Belozjorov, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktura Tomislav Momirović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.