Читај ми!

Građevinski radovi na tunelu u vijaduktu kod Čortanovaca završeni šest meseci pre roka

Građevinski radovi na izgradnji vijadukta u plavnom delu Dunava, kao i tunela bez zastora "Čortanovci" završeni su šest meseci pre roka, poručili su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović i predstavnici ruske kompaniji "RŽD Internešenal" prilikom obilaska tunela i vijadukta na delu brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Momirović je istakao da je završnica ovih infrastrukturno i tehnološki posmatrano najzahtevnijih radova ujedno pokazatelj nove slike Srbije i njenog ekonomskog osnaživanja, uz poruku da su radovi na izgradnji tunela i vijadukta za brzu prugu koštali oko 337 miliona dolara.

"Ovo je prava pobeda naše politike, ovo je ono što je obećavano od 2015. godine kada smo počeli da sprovodimo fiskalnu konsolidaciju, tunel kod Čortanovaca i vijadukt predstavljuju najsloženiji građevinski poduhvat na čitavoj deonici pruge od Beograda do Budimpešte", naglasio je Momirović.

Ministar građevinarstva je podsetio na ogromne napore svih zaposlenih na ovim radovima, a koji su u rekordnom roku završili vijadukt i dva tunela dužine od po 1,1 kilometar.

Napomenuo je da se radovi odvijaju 24 časa dnevno, te da će tunel kod Čortanovaca i vijadukt biti nešto što će se u narednom periodu izučavati na građevinskim fakultetima širom sveta.

Imajući u vidu značaj spajanja dva najveća grada u Srbiji brzom prugom, Momirović je kazao da prostor između Beograda i Novog Sada, zajedno sa ta dva grada, generiše 65 odsto ukupnog bruto domaćeg proizvoda, podsetivši da će se brzim vozom stizati od prestonice do najvećeg grada u Vojvodini za manje od pola sata, kao i da će krunu radova predstavljati dan kada tom prugom pođe prvi brzi voz.

Sultanov: "RŽD Intenešenal" meri vreme da početka puštanja pruge u rad

Direktor "RŽD Intenešenal" Srbija Mansurbek Sultanov podsetio je da je predsednik Srbije Aleksandar Vučić na početku projekta ocenio da ruska železnica radi kao švajcarski sat, naglasivši da njegova komapanija meri vreme da početka puštanja ove pruge u rad.

"Bili smo ponekad i grubi i vodili smo teške razgovore sa predstavnicima Vlade Srbije, ali mi nismo Francuzi, što kaže jedan vaš zvaničnik, ali izgurali smo posao do pred sam kraj", naveo je Sultanov i dodao da na ovom delu pruge ima još posla i da nema vremena za gubljenje.

Prema njegovim rečima, brza pruga kroz Srbiju biće plod zajedničkog rada, jer su ovde, kako ističe, bili uposleni i konsultanti iz Nemačke, kao i iz Italije, što je bila dodatna garancija.

"Most kod Čortanovaca je jedan od najdužih mostova u Evropi i najduži železnički most. Zajedno sa tunelom izgrađen je pre roka", naglasio je Sultanov i podsetio da u drugom delu projekta mora da se postavi kontaktna mreža, sprovedu dodatna ispitivanja u vidu dinamičko-statičkog opterećivanja i geometrije koloseka, te je poslao jasnu poruku da će i ti radovi biti završeni na vreme.

Sultanov je podsetio da četiri kilkometra pruge na vijaduktu pod sobom ima 75 kilometara šipova i iskorišćenih 15 miliona kilograma čelika i armature.

Izgradnja samog tunela trajala je tri godine, u njemu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka, a prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju.

Nadzorni organi, akreditovane laboratorije i nezavisni konsultanti su stalno obavljali kontrolu kvaliteta i toka radova na mnogo nivoa, napomenuto je iz RŽD-a uz zaključak da je rok za bezbedno korišćenje objekata koji je određen projektom najmanje 100 godina.

четвртак, 25. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво