Читај ми!

Vučić u kontroli radova na brzoj pruzi: Ovo je drugo lice Srbije

Predsednik Aleksandar Vučić, koji je u Zemunu obišao radove na budućoj pruzi na deonici Beograd centar – Stara Pazova, rekao je da je od kineskih kompanija dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

Aleksandar Vučić obišao je gradilište na železničkoj stanici Zemun, koja je deo projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Novog Sada i Subotice, a kineski izvođači su najavili da će prva deonica, od Beograda do Stare Pazove, biti završena do kraja septembra.

Vučić je kontrolu radova na budućoj pruzi, za vozove brzine do 200 kilometara na sat, započeo na deonici Beograd centar – Stara Pazova, gde je od kineskih kompanija dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine.

Takođe, predstavnici kineskih kompanija su, na pitanje predsednika kada će početi da grade i poslednju deonicu brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom, najavili da će radove započeti 1. septembra.

"Ovo je drugo lice Srbije. Građani su ponovo počeli da se voze železnicom. Kada bude gotova brza pruga, biće mi lakše da idem do Novog Sada vozom, biće brže i lepše putovanje", rekao je Vučić.

Predsednik je zahvalio Kini i podsetio da je projekat brze pruge deo inicijative "Pojas i put".

Obilasku radova prisustvuju i ministar građevinarstva Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Radovi se trenutno obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešenel.

Na deonica Beograd centar – Stara Pazova projektom je predviđena kompletna rekonstrukcija i modernizacija građevinske i elektrotehničke infrastrukture sa podizanjem brzine na deonici Beograd centar – Batajnica do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove do 200 kilometara na sat.

To je prva deonica brze pruge Beograd–Budimpešta, koja će delom imati četiri koloseka, što će biti prva takva pruga u Srbiji.

Na dva koloseka vozovi će ići brzinom od 200 kilometara na sat u putničkom saobraćaju, a na druga dva brzinom od 120 kilometara na sat u teretnom saobraćaju.

Pruga od Beograda do Novog Sada će, kako je ranije najavljeno, biti građevinski završena do kraja 2021. godine.

Vrednost radova na deonici do Stare Pazove je 350,1 milion dolara, što je obezbeđeno iz kredita Eksim banke Kine.

Radovi su počeli krajem novembra 2017. godine. U okviru pruge biće izgrađena tri nadvožnjaka: Kamendin, Nova Pazova i Stara Pazova i podvožnjak Zemun polje, a biće uređene i železničke stanice Novi Beograd, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova.

Predviđena je izgradnja i nove stanične zgrade u Zemunu, a stajalište Tošin bunar biće izmešteno na drugu lokaciju. Takođe, biće napravljena nova stajališta Altina i Kamendin. 

"Rusi od septembra grade i dispečerski centar za železnicu"

Predsednik Vučić obišao je i završne radove na izgradnji vijadukta u Beškoj i polaganju koloseka na vijaduktu, u okviru gradnje brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, a kompanija RŽD Internešenel je najavila da će u septembru početi da gradi novi dispečerski centar za upravljanje železnicom u Srbiji.

Vučić se tokom obilaska gradilišta interesovao kada će Rusi, koji izvode radove na toj deonici, početi da grade i najmoderniji dispečerski centar za upravljanje srpskim prugrama, a direktor RŽD Internešenela u Srbiji Mansurbek Sultanov najavio je će ugovor za prvu fazu projekta biti zaključen u junu i da će fizički radovi krenuti u septembru.

Sultanov je rekao da će ceo projekat dispečerskog centra, koji ima više faza, biti završen do kraja 2023. godine, kada će se iz novog centra u Makišu pokrivati cela mreža srpskih pruga.

Vučić je istakao da će novi dispečerski centar biti od presudnog značaja za razvoj srpskih železnica, pošto će se tako ostvariti potpuna kontrola nad želzničkim saobraćajem. "Imaćemo veću uštedu i sigurnost, znaćemo koje pruge i vozovi su zauzeti, imaćemo punu kontrolu", naglasio je Vučić.

Predsednik je tom prilikom prisustvovao i postavljanju koloseka kod Beške, a direktor kompanije RŽD Internešnel Sergej Pavlov rekao mu je da to radi mašina koja je veoma brza u polaganju pruge i nazvao ju je "ruskim ferarijem".

Inače u okviru deonice Stara Pazova – Novi Sad gradi se i tunel Čortanovci za dva smera ukupne dužine 2,2 kilometra, kao i vijadukt od tri kilometra.

Izgradnja brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada počela je 2017. godine, a ukupna vrednost radova je nešto veća od 580 miliona dolara.

Na toj deonici ukupno će biti izgrađeno 28 objekata, među kojima su galerije, nadvožnjaci, podvožnjaci, pothodnici, vijadukti i mostovi.

Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd–Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometra.

Projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte je dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine "Pojas i put".

Pruga se neće ukrštati sa putevima, a od Beograda do Novog Sada moći će da se stigne za manje od pola sata.

Bocan-Harčenko: I na licu mesta potvrđena dinamika radova

Ambasador Rusije Aleksandar Bocan-Harčenko rekao je prilikom obilaska radova na izgradnji brze pruge kod Beške sa predsednikom Aleksandrom Vučićem da se i na licu mesta potvrđuje dinamika realizacije projekata u ugovorenim rokovima.

Izrazio je zahvalnost srpskoj strani i svim partnerima navodeći da je projekat izgradnje pruge Beograd – Novi Sad najbolji primer uzajamne pomoći i saradnje.

Kazao je i da nastavljaju tradiciju obilaska objekata koje grade Ruske železnice, i naglasio da će najznačajniji deo toga biti dispečerski dispečerski centar, koji je mozak pruge i savremene železnice.

Kazao je da ne treba zaboraviti ni centar za školovanje, jer on pokazuje brigu Ruskih želznica za mlade i da bude stručnih ljudi za odrzavanje i izgradnju pruge.

Harčenko je istakao da je pruga integralni deo evropske infrastrukture što je za Srbiju, Rusiju i Evropu veoma važno.

Povodom brzine kretanja vozova, kaže da će mu biti žao što će se tako brzo stizati od Beograda do Novog Sada da neće moći ni da se vide lepote Srbije.

Vučić je rekao da su naručena tri švajcarska voza na sprat, a napomenuo je i da će biti dve linije i da će se jednom stizati za pola sata, a drugom za 52 minuta do Novog Sada.

Radovi na pruzi Novi Sad – Subotica od septembra

Radovi na pruzi Novi Sad – Subotica počeće u septembru, ali do tada ima još mnogo posla oko eksproprijacije, istakao je predsednik Srbije.

Vučić je, nakon obilaska radova u Beški, upitan kada će pruga nastaviti do Subotice, preneo novinarima da je i danas razgovarao sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem.

"Ima još mnogo posla oko eksproprijacije. Samo na tom mestu imamo više placeva koje moramo da eksproprišemo, oko 4.500 katastarskih parcela. To je više nego što je 2010. godine bilo parcela na eksproprijaciji u celoj Srbiji", objasnio je predsednik.

Na pitanje da li će u aprilu, osim otvaranja fabrike čokolade i Centra za veštačku inteligenciju imati još razloga da dođe u Novi Sad i Vojvodinu, Vučić je odgovorio da veruje da će imati priliku da predstavi i jednu veliku japansku investiciju.

"Verujem da će biti mnogo razloga za radost za Novosađane. Ako se setite da 40 godina niste imali fabriku u Novom Sadu, a posle toga dobijate Fruškogorski koridor, nekoliko fabrika od Lira do Kontinentalovog RND centra sa 600 inženjera. Uskoro će i jedna od najvećih japanskih investicija doći. Mislim da Novi Sad ima čime da se pohvali", kazao je Vučić.

Što se brze pruge tiče ističe da će ona omogućiti da ljudi odu u Novi Sad na kafu ili ručak.

"Privatno neće biti razloga da idem automobilom u Novi Sad. Sada kada idem sa momcima koji me čuvaju ne možemo stići za manje od 45 minuta. Ovako ćemo vozom moći za pola sata, a ujedno će biti lepše, jer ćemo moći da uživamo u prelepoj Srbiji", naglasio je Vučić.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво