Читај ми!

Od poslovanja Koka-Kola sistema 291 miliona evra dodate vrednosti srpskoj ekonomiji

Proizvodnja i trgovina proizvodima Koka-Kola sistema kreira 291 milion evra dodate vrednosti domaćoj ekonomiji. Čak 42 miliona evra čini direktnu dodatu vrednost za srpsku privredu kroz nabavku resursa u zemlji, plaćanje zarada zaposlenih i direktnih poreza, dok se indirektni uticaj procenjuje na 249 miliona, saopšteno je iz te kompanije.

Sistem direktno zapošljava 1.700 ljudi, a podržava još 14.400 radnih mesta u povezanim delatnostima i sektorima privrede, što je ekvivalent 0,6 odsto celokupnog tržišta rada u Srbiji.

Korist od ukupne potrošnje i trošenja na proizvode Koka-Kola Sistema, pre svega je imala država Srbija, u čiji budžet se, na ime PDV -a, slilo 76 miliona evra. Ovo su najnoviji rezultati uticaja Koka-Kola sistema na domaću ekonomiju predstavljeni u četvrtoj studiji pod nazivom "Društveno-ekonomski uticaj Koka-Kola sistema u Srbiji".

Studija je predstavljena na online događaju "Partnerstvo za budućnost" kome su prisustvovali Siniša Mali, ministar finansija u Vladi Republike Srbije, Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Saša Marković, direktor prodaje kompanije Koka-Kola HBC Srbija, Dragan Stajković, generalni direktor kompanije "Bambi", Luka Santandrea, direktor franšize za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Koka-Kola.

Dragan Lončar, prodekan za saradnju sa privredom Ekonomskog fakulteta u Beogradu je predstavio rezultate studije.

Siniša Mali, ministar finansija i ovom prilikom istakao je da kompanije kao što je Koka-Kola umnogome doprinose srpskoj privredi, kao i da upravo zbog toga država radi na stvaranju dobrog poslovnog okruženja za njihovo poslovanje.

"Na nama je da budemo partner privredi i da omogućimo kompanijama da što efikasnije posluju, da zapošljavaju što više ljudi i da tako utiču na veći privredni rast. Tokom ove godine, u uslovima krize izazvanom pandemijom virusa kovid-19, nastavili smo da smanjujemo opterećenje na zarade i ujedno radili na nekim važnim zakonskim rešenjima, koji treba da omoguće bolje poslovno okruženje ", rekao je ministar finansija.

Veliki korak kupovina Bambija 

Značaj akvizicije kompanije "Bambi", a samim tim i uticaja celokupnog Koka-Kola sistema na domaću privredu potvrdio je i Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

"Akvizicija koja je ostvarena može se slobodno nazvati istorijskom, jer Koka-Kola dugo nije ulagala u slatki program bilo gde u svetu, pa je veliki korak to što je Srbija bila prva u koju je odlučila da uloži značajan novac kupovinom Bambija", izjavio je Marko Čadež. 

Profesor i prodekan Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Beogradu Dragan Lončar je u svom izlaganju posebno istakao da su merljivi indikatori još jednom pokazali koliko je Koka-Kola sistem važan za ekonomiju i društvo Srbije. 

Taj doprinos se ogleda kroz uticaj na kreiranje BDP, podržavanje zaposlenosti, ali i nemerljivi kvalitativni uticaj na lokalnu zajednicu i društvo u celini, kroz čitav niz društveno odgovornih inicijativa, poput podrške mladima, osnaživanja žena, promocije preduzetništva ili podizanja ekološke svesti. 

Svi rezultati studije vode ka jednom zaključku: Koka-Kola sistem je srpska kompanija koja angažuje domaće dobavljače, zapošljava domaću radnu snagu, sarađuje sa domaćih distributerima i maloprodavcima, opslužuje domaće potrošače, pomaže lokalnu zajednicu i partnerski sarađuje sa organima Republike Srbije. 

"Koka-Kola je poznata kao omiljeno piće i globalni brend, ali ona je mnogo više od toga, a kupovina svakog našeg proizvoda stvara snažan uticaj na lokalnu privredu i na sve nas", izjavio je Saša Marković, direktor prodaje kompanije Koka-Kola HBC Srbija i dodao "čitav lokalni lanac vrednosti koji kreiramo u Srbiji takav je zahvaljujući izuzetnoj saradnji sa državnom administracijom i institucijama, saradnji sa preko 37.000 kupaca, dobavljačima i partnerima, ali i našoj posvećenosti ulaganja u zajednicu već više od pola veka". 

Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi je istakao da je veoma zadovoljan što ta kompanija može da se razvija u velikom sistemu kao što je Koka-Kola, ali i da značajno doprinese rastu grupacije svojim uspešnim poslovanjem.

"Kao novi član Koka-Kola HBC porodice, Bambi je dobio novu razvojnu šansu, ali i mogućnost da kroz doprinos razvoju celokupnog sistema značajno doprinese i razvoju naše zajednice. Postavši deo multinacionalnog sistema pružena nam je mogućnost da dodatno unapređujemo kvalitet naših proizvoda i da naš potencijal pokažemo i na mnogim inostranim tržištima.

Prema rezultatima za 2019. godinu, potrošači u Srbiji potrošili su 486 miliona evra na proizvode Koka-Kola sistema. Od toga, 431 milion evra potrošeno je na 448 miliona napitaka u zemlji, dok je 55 miliona evra potrošeno na 10 miliona kilograma proizvoda kompanije "Bambi".

петак, 25. април 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом