Читај ми!

Momirović: Građevina nije stala, mora da se radi svaki dan

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović nenajavljeno je danas posetio gradilište deonice autoputa "Miloš Veliki" od Čačka do Požege i tom prilikom poručio da na svim infrastrukturnim projektima u zemlji mora da se radi i vikendom, kako bi se što više ubrzali radovi.

Momirović je nakon vanredne kontrole rekao Tanjugu, na petlji Pakovraće kod Čačka, da su kineski partneri, glavni izvođač radova C C C C, odlična kompanija koja gradi veoma zahtevnu deonicu.

"Evo, radimo i subotom i nedeljom, jer želimo da iskoristimo svaki lep dan kako bi što više napredovali radovi", istakao je Momirović.

Napomenuo je da se u okviru deonice Preljina - Požega grade i dva najduža tunela Laz i Munjino Brdo.

Podsetio je da je kada je postao ministar prvo kontrolisao radove upravo na toj deonici, od Preljine do Požege, i da je i danas ponovo posetio, a sve u cilju dodatnog ubrzanja radova.

Momirović ističe da je ta deonica nastavak autoputa ka Crnoj Gori, kao i da na tom pravcu postoji velika frekvencija vozila.

"Doneli smo nekoliko akata, dozvolu za ovu petlju Pakovraće, rešili pitanje pozajmišta, rešili još neka važna pitanja. Imamo veliki problem sa eksproprijacijom koju ubrzano rešavamo", naveo je ministar.

"Radi se i preko vikenda"

Odmah smo ustanovili da ne želimo da prihvatimo izvlačenje na koronu, iako je to objektivan problem, dodao je on.

"Građevina radi, radi se i preko vikenda, jer vremenske prilike to dozvoljavaju", naglasio je Momirović.

Napominje da, sa druge strane, zbog mera koje su na snazi vikendom ne može da radi oko 100.000 ljudi.

"Moramo brzo da donosimo neka nova rešenja, da vidimo da li su agresivne mere koje utiču na ekonomiju donele rezultate i da li imamo pad zaraženih odnosno da vidimo šta ćemo po tom pitanju raditi", rekao je on.

Naglasio je da svakako treba pojačati kontrolu poštovanja mera kako se nikome ne bi dozvolilo da ih krši, ali da sa druge strane treba što pre razmotriti da li restriktivne mere donose rezultate i kako da se omogući ljudima da rade.

Gradonačelnik Čačka Mulun Todorović ističe da je to već druga poseta ministra Momirovića za mesec dana, od kada je preuzeo dužnost.

Todorović je rekao da je Preljina - Požega veoma važna deonica za građane cele zemlje, a posebno Zapadne Srbije i Grad Čačak, kao i opštine Požega i Lučani.

Radovi idu utvrđenom dinamikom uz mnogo problema na terenu, ali tu smo zajedno da sagledamo situaciju, kaže Todorović.

"Naš posao je eksproprijacija i donošenje rešenja, preko 1.000 rešenja smo doneli ili je u toku donošenje, to je veliki posao. Imamo hodograme i nadam se da će radovi teći planiranom dinamikom, jer je reč o velikom infrastrukturnom projektu koji bi trebalo da završimo do kraja sledeće godine", ističe gradonačelnik.

Deonica od Preljine do Požege duga je 30,9 km i treba da bude završena do kraja 2021.

Tunel Laz jedan od najdužih u Srbiji

Tunel Laz kroz planinu Jelicu biće najduži tunel na toj trasi i jedan od najdužih u Srbji od skoro tri kilometra. Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2.800 metara.

Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem autoputu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.

Izvođač radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija China Communications Construction Company.

Pored ova dva velika tunela, biće izgađen i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.

Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra.

Autoput Preljina - Požega podeljen na tri manje deonice.

Od Preljine do Prijevora duž reke čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina - Požega će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga - Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brzi razvoj tog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje.

Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara.

петак, 24. мај 2024.
23° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије