Koji avioni će moći da sleću na Aerodrom "Rosulje"

Nedavno je, potpisivanjem ugovora u Vladi Republike Srbije, vlasništvo nad aerodromima "Ponikve" i "Rosulje" preneto sa lokalnih samouprava Užica i Kruševca na preduzeće "Aerodromi Srbije". Koliko će to značiti za ubrzanje izgradnje aerodroma "Rosulje" i razvoj Rasinskog okruga istraživale su kolege dopisništva u Kruševcu.

Za aerodrom "Rosulje", površine 40 hektara urađeni su projekat i zemljani radovi, uvedena je električna energija i završena pristupna saobraćajnica.

Novi aerodrom imaće dve poletno-sletne staze dužine 1.300 i 800 metara, a njegova namena biće, pre svega, za instrumentalno letenje.

"Grad će dobiti aerodrom kodne oznake 2-B što znači moguć prihvat aviona raspona krila od 12 do 24 metra", navodi direktorka Aerodroma "Rosulje" Dragana Pavlović.

Preduzeće "Aerodrom Rosulje" osnovano je pre 25 godina, a projekat izgradnje započet je 2007. godine.

Do sada je Kruševac, iz gradskog budžeta, u ovaj objekat uložio 250 miliona dinara.

"Omogućiće brži pristup domaćih i stranih investitora, svojih kompanija, njihovih menadžera, povećaće ukupnu atraktivost cele regije. S obzirom na to da u Kruševcu posluje veliki broj svetskih kompanija 'Henkel', 'Kuper tajers', 'Lidl', 'Henkel grup', 'Valvolajn', 'Pompea', 'Tatra', stvoriće se uslovi za još bolji poslovni ambijent i za dolazak novih investitora", ističe predsednik Privredne komore Rasinskog okruga Predrag Vukićević.

Unapređenje turističke ponude 

Zamenica gradonačelnika Kruševca Vesna Lazarević kaže da je, pored otpočinjanja radova na Moravskom koridoru, ovo još jedna kapitalna investicija.

"S obzirom na to da se grad Kruševac razvija ubrzano, u privrednom, turističkom, poljoprivrednom smislu i kao univerzitetski grad, to sve može biti od koristi za razvoj budućeg aerodroma", rekla je Lazarevićeva.

Aerodrom će unaprediti i turističku ponudu Rasinske regije. Gosti će lakše i brže dolaziti u Ribarsku i Vrnjačku Banju, posećivati srednjovekovne manastire kruševačkog kraja i planinu Jastrebac.

Aerodrom "Rosulje" nalazi se pet kilometara od centra Kruševca. Ovde je povoljna ruža vetrova. Samo pet dana u godini ima magle i to u januaru.

Ovaj aerodrom nalazi se na nadmorskoj visini od 260 metara.

broj komentara 17 pošalji komentar
(petak, 14. feb 2020, 09:26) - anonymous [neregistrovani]

raspon krila

Neće ovaj aerodrom vidjeti Airbus 320 ni B737, a i ne treba. To je aerodrom za male avione (sportska avijacija), avio taxi i eventualno commuter do 19 sjedišta. Ovakav aerodrom nije preskup za izgradnju ni za održavanje, neće tu da vrvi od putnika ali ima svoju logiku. Recimo iz Subotice dok dođeš do Kruševca autom ima da se oteliš. SILA 450c, koji košta kao malo bolji auto to veoma brzo uradi. Putevi su sve bolji ali i zakrčeniji, dobro je imati i opciju prevoza malim avionom (nije to snobizam, za neke ljude je potreba). Ovakav aerodrom treba i u Trebinju (a ne za A320)

(utorak, 21. jan 2020, 19:02) - Glas razuma [neregistrovani]

Ekonomska opravadanost projekta

Za aerodrom Rosulje ne postoji ekonomska opravdanost projekta, već se omogućava unapred da neko zloupotrebi javne tendere. Nažalost niko ne priča o tri ključna problema grada Kruševca: 1. Arheolosko ispitivanje zemljišta u Lazarevom gradu, i obnova istog. 2. Ozbiljan Univerzitet a ne večernja škola. 3. Rešavanje saobraćaja u gradu (Tramvaji, Biciklističke staze, pešačke zone). Puno ideja postoji, ali nisu pravi ljudi na položajima, jer u ovoj priči, tender je najbitniji.

(ponedeljak, 20. jan 2020, 16:46) - Дејан [neregistrovani]

Распон крила

Да ли је директорка мислила на 1/2 распона крила? Аирбус А319 на пример има распон крила 33,91м, односо 1/2 распон 16,95. Хоће ли ту моћи да слећу комерцијални европски летови или само неки мали авиони?

(nedelja, 19. jan 2020, 17:34) - Djuradj [neregistrovani]

@Tri puta meri pa seci...

Tako je brate,reci ovim "strucnjacima" komentatorima koji u sve razumeju,cak i u aedrome dali su isplativi,dali se grade na pravom mestu itd.

(nedelja, 19. jan 2020, 17:09) - A.Semjonov [neregistrovani]

Tri puta meri pa seci...

Kadgod pocne neki novi gradjevinski projekat odmah se sjate anonimni strucnjaci da nam objasnjavaju isplativost i kojesta. Pitam se koliko ste vremena utrosili na ozbiljnu analizu zahteva trzista, statisticke podatke i druge mikroekonomske faktore ?!

(nedelja, 19. jan 2020, 16:12) - Lale [neregistrovani]

Gde god vidiš zgodno mesto aerodrom izgradi!

Za ovakve ozbiljne stvari kao što je izgradnja aerodroma potrebne su ozbiljne analize i studije o mogućnostima i isplativosti. Sa ovakvim paušalnim obrazloženjem za Rosulje, mogao bi se praviti aerodrom u skoro svakom gradu u Srbiji. To je postala neka moda a u suštini je bacanje narodnih para.

(nedelja, 19. jan 2020, 16:11) - anonymous [neregistrovani]

carina?

Ako ce tamo da slecu avioni iz inostranstva, onda taj aerodrom mora da ima carinu, pasosku kontrolu i sve ostalo, a to mi se cini veoma skupo za uspostavljanje, ako vec imamo Beograd, Nis, a od skoro i aerodrom u Kraljevu.

(nedelja, 19. jan 2020, 16:01) - anonymous [neregistrovani]

Može li i Vršac?

Imamo aerodrom. Vlasnik je SMATSA kontrola leta u Srbiji. Ne bi bio konkurencija BG aerodromu nego bi privukao ljude iz Rumunije.

(nedelja, 19. jan 2020, 15:07) - Nele [neregistrovani]

tacno tako!

To i jeste osnovni problem: koji narod ce da cirkulise tim aerodromom i da putuje avionimasa njega kada takvog naroda nema a nema ni robe jer nemamo fabrika za tako nesto! Ceo zivot se samo zavaravamo!

(nedelja, 19. jan 2020, 14:32) - anonymous [neregistrovani]

Koliko je taj aerodrom ispaltiv?

Vrlo je veliko pitanje koliko se taj aerodrom isplati obzirom da postoje vec 2 aerodroma u blizini Krusevca, aerodromi u Kraljevu i Nisu!