Četiri naplatne rampe na novom auto-putu

Šef projekta izgrade Koridora 11 Ivan Pavlović kaže za RTS da putnici iz Beograda do početka auto-puta mogu doći putem pored Ade ka Obrenovcu, ali i obilaznicom preko Ostružničke petlje. Dodaje da je putnicima od Beograda do Mislođina, početka novog auto-puta potrebno od dvadeset do trideset minuta.

Ivan Pavlović je gostujući u Jutarnjem Dnevniku RTS-a naveo da se putnici na novi auto-put uključuju u mestu Mislođin i da ih nakon nekoliko kilometara očekuje prva naplatna rampa.

"Ovu deonicu čine tri petlje – Ub, Lajkovac, Ljig. Četiri naplatne rampe, tri bočne i čeona Obrenovac", objašnjava Pavlović.

Dodaje da je posle Obrenovca, sledeća rampa i uključenje u Ubu gde se nalazi velika petlja. Zatim od Uba put dalje vodi do Lajkovca gde je takođe naplatna rampa i uključenje.

"Sledeće veliko uključenje je u Ljigu dokle i ide nova deonica koja se završava tunelom 'Brančići'", objašnjava Pavlović.

Dodaje da se sa pet petlji može izaći sa auto-puta, kao i da je urađen kompletan zatvoren sistem naplate putarina.

"Tako da svaki građanin koji bude ušao na auto-put izaći će na onoj petlji gde njemu odgovara", objašnjava Pavlović.

Navodi da je specifičnost ovog puta u odnosu na ostale auto-puteve ta da u jednom delu prolazi kroz jednu prirodnu retenziju, posebno na deonici Obrenovac–Ub.

"Znači u zoni je vodotokova i dela koji služi kao odbrambeno područje u slučaju velikih kiša", rekao je Pavlović.

Dodaje da je bržu izgradnju auto-puta sprečilo to što deo auto-puta koji prolazi od Lajkovca do Ljiga prolazi pored postojećih vodotokova reke Ljig i Kolubare gde je urađeno proširenje tih vodotokova kako bi se sprečio prodor vode do novog auto-puta.

"Nakon katastrofalnih poplava 2014. morali smo da izmenimo kompletnu dokumentaciju i uradimo mnogo veći stepen zaštite odnosno proširenje tih vodotokova kako bismo sprečili da prodor vode do novog auto-puta. To je doprinelo do se rokovi koji su bili definisani i planirani malo pomere, da bismo uspeli da završimo te poslove", objašnjava Pavlović.

Navodi da na ovoj deonici ima 11 nadvožnjaka, mostova 44 i tunel Brančići dug oko 950 metara.

Prva vozila se očekuju negde oko ponoći.

Dodaje da se do kraja godine očekuje povezivanje sa Koridorom 10

broj komentara 3 pošalji komentar
(nedelja, 18. avg 2019, 14:46) - anonymous [neregistrovani]

Autoput

...je bio osmisljen u Nemackoj krajem tridesetih prosloga veka.Njegova svrha je da bude put na kome nema zaustavljanja.Tako je I danas u Nemackoj,SAD,Svajcarska itd.Ako se kamioni zaustavljaju I gube vreme I ta roba sto prevoze postaje skuplja.Uvesti vinjete I tacka.

(nedelja, 18. avg 2019, 13:20) - anonymous [neregistrovani]

ovo nije vezano za ovaj auto put ali ipak vazno

trebalo bi sada na korudoru 10 ukloniti one naplatne rampe kod skretanja za NIS i postaviti nove naplatne rampe na izlazima sa auto puta a ne da se bez potrebe stavaraju guzve na tom dijelu auto puta. Nema potrebe za tim kada je sada sve do granice auto put tako da se onda ostavi samo na kraju ta napatna rampa prije granice sa Makedonijom. Puno bi to smanjilo nepotrebne guzve na putu.

(nedelja, 18. avg 2019, 13:01) - anonymous [neregistrovani]

Malo

Da nije malo naplatnih rampi.