Prvih 17 kilometara brze pruge do Budimpešte

Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović obišla je radove na modernizaciji pruge Beograd-Budimpešta kod Inđije, na kojoj radi ruska kompanija "RŽD internešenel", gde je postavljeno prvih 17 kilometara nove pruge za brzine do 200 kilometara na sat.

"Ova pruga nisu samo šine i pragovi - ona je pokazatelj naše politike u infrastrukturi i saobraćaju. Ovu prugu koja je deo kineskog globalnog projekta "Pojas i put" gradimo sa "Ruskim železnicama", a ona će biti evropski koridor koji povezuje centralnu sa južnom Evropom i gradi se po evropskim standardima", rekla je Zorana Mihajlović.

Zajedno sa ministarkom izgradnju ove pruge obišli su ambasador Ruske Federacije u Srbiji Aleksandar Čepurin i predsednik Vlade Vojvodine Igor Mirović, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Mihajlovićeva je iskazala veliko zadovoljstvo radovima "Ruske železnice" na ovoj deonici od Stare Pazove do Novog Sada, i naglasila da je za Srbiju važno da ima savremene puteve i pruge i da na njima rade najbolje kompanije.

"Razvoj železnice je naš prioritet, gotovo 500 kilometara regionalnih pruga smo rekonstruisali, a u brzu prugu između Beograda i Budimpešte ulažemo skoro dve milijarde evra. Očekujem i da sledeće godine započnemo izgradnju treće deonice, od Novog Sada do Subotice", rekla je ona.

Igor Mirović zahvalio je Vladi Srbije i posebno potpredsednici Mihajlović na ogromnom zalaganju da se ovaj projekat realizuje, rekavši da je on izuzetno značajan za Vojvodinu.

"Povezaćemo Novi Sad sa Beogradom, do kog ćemo krajem 2021. putovati nešto više od pola sata. A zatim i sa Suboticom i dalje ka Evropi. Ovaj projekat je važan jer ćemo se povezati na sistem brzih pruga u Evropi, što nas vodi ka daljem ekonomskom razvoju, posebno razvoju privrede", rekao je Mirović.

Ambasador Čepurin istakao je da se ekonomski odnosi dve zemlje razvijaju veoma pozitivno poslednjih par godina, ali da prostora i potencijala za saradnju ima još mnogo.

"Razvoj saobraćaja i infrastrukture, izgradnja puteva i pruga važan su uslov razvoja ekonomskih odnosa Rusije i Srbije. I zato je ovaj projekat značajan. Nadam se da ćemo nastaviti uspešnu saradnju, jer je to u interesu obe zemlje", rekao je Čepurin.
 
Goste su o načinu i kvalitetu izvedenih radova, kao i tome šta je ostalo još da se uradi, upoznali zamenik direktora kompanije ruskih železnica "RŽD internešenel" Mansurbek Sultanov i v. d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić.

broj komentara 4 pošalji komentar
(petak, 07. jun 2019, 22:21) - Maja [neregistrovani]

Beograd-Horgoš za sat vremena

Da, ali u 25 veku.

(petak, 07. jun 2019, 21:54) - anonymous [neregistrovani]

Pruga

Da li ce ici bas tih 200 kmh.........

(petak, 07. jun 2019, 21:40) - Gradjevinac [neregistrovani]

Odrzavanje

Da li znate koliko kosta godisnje odrzavanje takve pruge? Ako se ne bude adekvatno odrzavala, brzina ce posle 2 godine ekspolatacije pasti ispod 100 km/h... Dakle, ova pruga se ne isplati, ona sluzi za cisto farbanje ove danasnje bolne cinjenice dokle smo kao drzava dogurali.
A da, godisnje kosta oko 300 miliona evra, pitam se kako ce se od prodaje karti toliko zaraditi

(petak, 07. jun 2019, 20:21) - anonymous [neregistrovani]

Pruga

Od Beograda do Horgoša ima 200km. Ako ministarka bude svakih 17km išla da se slika bolje da se preseli odmah u kontejner sa radnicima do kraja mandata.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">