subota, 22. sep 2018, 19:30 -> 09:31
Izvor: RTS
Uskoro električni autobusi u Ikarbusu
Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni. Jedan od njih, "Li Jong", proizvođač je električnih autobusa i za dva meseca stiže u "Ikarbus".
Tržište autobusa i kamiona u svetu raste. Najveći rast ima Kina, koja kupuje vozila koliko Evropa, Severna Amerika i Japan zajedno.
Uskoro u "Ikarbus" dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini "Li Jong", koji bi trebalo da u pogonima "Ikarbusa" montira isključivo električne autobuse, koji bi se koristili u GSP-u.
Time se i Srbija uključuje u ekološke tokove.
Kinezi hoće da prave i fabriku baterija kod nas. Žele i da autobus proizveden u "Ikarbusu" bude evropski proizvod sa naših prostora, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.
Na naše tržište stiže i prvi kamion koji umesto klasičnih retrovizora ima kamere. Novi "mercedes AKTROS" ima i auto-pilota koji prepoznaje bicikliste sa strane i sam koči. Predstavlja najsigurnije vozilo ikada proizvedno u toj klasi, ali u našem okruženju propisi ne prepoznaju te kategorije.
"U Srbiji, koliko mi znamo i koliko smo mogli da proverimo, nemamo problem da registrujemo vozilo sa spoljnim kamerama, dok, na primer, u Bosni je na snazi stari zakon iz SFRJ da vozilo mora da ima spoljne retrovizore kako bi bilo registrovano", kaže Aleksandar Trifunović iz "Dajmler kamiona".
Vozila prikazana na sajmu nemaju volan, eventualno imaju neki džojstik za manje manevre. Putnici i teret biće prevoženi bez vozača koji se sada svodi na programera vozila.
Stručnjaci tvrde da će se informacionom tehnologijom i telemetrijskim sistemima do 2030. ukinuti profesija profesionalni vozač, a već sada u Evropi postoje takozvane probne autobuske linije koje saobraćaju bez vozača, naravno na električni pogon.
kinezi u ikarbus
je li vi imate informaciju kad ce kinezi doći u ikarbus sve manje je radnika u toj fabrici trenutno 33 zarade kako redovne tako ni minimalne nismo primili od septembra prošle godine do danas
Nemoj napamet
Pa, nisi se baš nešto informisao o isplativosti E-autobusa i zašto ih je veliki broj evropskih gradova već nabavio.
trava
..slazem se sa napretkom, ali ajde prvo da se nausimo da kosimo redovno travu, da stubici budu lepi gde god, da poklopci kanalizacije ne smetaju i tako dalje i dalje ....a kad sredimo dvoriste, onda da kupimo novi auto bez vozaca.
Skrivalica
Gospodo Ikarbus je otprilike isto kao npr. SETRA proizvodi i montira tj finalizuje . Motori i Menjači zajedno sa Vučnom osovinom proizvodi MAN ili MB ili nekada u NeoBusu Volvo... zato nemojte biti smešni..
Šoferska je tuga pregolema
Moraće da uče programiranje
160 km
Ako je tačan podatak da im je autonomija kretanja oko 160 km sa jednim punjenjem baterije ne vidim kakva je korist od takvog autobusa jer je jedna tura vožnje autobusa u Bg duža od 20 km.Trolejbusi mi se čine boljim rešenjem ili pak kombinacija trole i baterije.
komentari