Kako će izgledati deo auto-puta do Crne Gore

Projektanti Instituta CIP iscrtali su trasu auto-puta od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom. Taj deo Koridora 11 biće tema razgovora premijera Aleksandra Vučića i kineskih kompanija zainteresovanih za njegovu izgradnju ili kroz kredite ili uzimanjem koncesije. Projekat je vredan oko milijardu i šeststo miliona evra. Pravac preko Sjenice je kraći 40 kilometra i jeftniji za 500 miliona evra.

Usvojena trasa auto-puta Požega–Ivanjica–Boljare duga je 107 kilometara i projektovana je za brzine od 100 i 120 kilometara na čas. 

"Očekujem da će se srpski vrh predvođen premijerom i ministarkom Zoranom Mihajlović 15. maja u Kini dogovoriti oko ugovaranja sa kineskom korporacijom o izgradnji ove deonice", kaže Milutin Ignjatović, direktor CIP-a.

Trasa budućeg auto-puta prema Crnoj Gori, koja vodi od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, izuzetno je zahtevna, a na njoj je potrebno izgraditi čak 97 mostova, koji će biti dugi gotovo 20 kilometara. Osim toga, projektovan je i 51 tunel, a njihova dužina će biti oko 27 kilometara. 

"Čak 40 do 43 odsto trase je pod konstrukcijama, biće zahtevna trasa, ukoliko se napadne sa više frontova, to može da se uradi za četiri do pet godina", kaže projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević.

Deo auto-puta od Preljine do Požege je podeljen u tri sektora. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave ima 8,27 kilometara.

Od Prijevora do Lučana bi trebalo asfaltirati 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica od Lučana do Požege protezaće se na sedam kilometara, a na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

broj komentara 36 pošalji komentar
(petak, 11. avg 2017, 13:50) - Miletić Goran [neregistrovani]

Bravo

E jes' vala - pa gde bi no kod braće a i oni kod nas

(četvrtak, 11. maj 2017, 10:53) - anonymous [neregistrovani]

MladaBosna

Tek sada autoput za dvije srpske drzave sto stvorise Jugoslaviju 1918.g.

(četvrtak, 11. maj 2017, 09:50) - anonymousGoran [neregistrovani]

Auto put

Kamo srece da umrezimo dobrim putevima kompletnu Srbiju,a ne da pravimo Autoput do Cg i Albanije.

(četvrtak, 11. maj 2017, 09:44) - anonymous [neregistrovani]

Nije potreban

Vama treba vise neg nama da dolazite u Beograd na studiranje, na pos'o, na direktorska mjesta onako bratska. Eee, treba dobar put.

(četvrtak, 11. maj 2017, 09:31) - Црногорац [neregistrovani]

Потребан је пут до Црне Горе

Ој ха! Народе у Србији. Треба ви пут до Црне Горе. Оћете ли сјутра да извозите Фијатове аутомобиле тијем путем? А туризам? Ђе ћете одлазит' на море но у братску Црну Гору.
Живјели ми!

(četvrtak, 11. maj 2017, 07:05) - anonymous [neregistrovani]

Направити хитно листу приоритета, тј. шта нам се највише исплати....

...и шта нам је најпотребније, а то је на првом месту развој економије земље Србије и нова радна места за наше грађане! Треба дозволити градњу путева за Црну и Гору и КиМ које ће да финансирају они, јер је то њихова потреба, наравно да плате земљу и остало, како је ред... Паре треба паметно трошити и улагати где је корисно за нашу земљу и људе!

(četvrtak, 11. maj 2017, 03:24) - anonymous [neregistrovani]

Putevi

To su posebni putevi i grade se po nalogu EU.Te linije su nama nepotrebne. Zato ce nam davati kredite. Kako cemo ih otplacivati je druga prica.

(četvrtak, 11. maj 2017, 00:01) - stanimir [neregistrovani]

Ni Podgorica, ni Pristina vec Banja Luka

Do Crne Gore nam je dovoljan obican magistralni put sa par prosirenja za obilazenje. Crnogorci nek se spajaju sa Hrvatima i Albancima na Jadranski koridor. Vecina Srba ionako ide u Grcku na more, gde je i lepse. Za Pristinu ne treba nista ni graditi. To bi bilo samo njima od koristi. Mi imamo spoj za EU, Budimpesta - Bec. Albanci nek sami grade put prema EU ako im je potreban. Ne treba se zaduzivati bez potrebe. Ako vec nesto treba da gradimo to je srpski autoput za Banja Luku, bez ulazenja u HR.

(sreda, 10. maj 2017, 23:45) - anonymous [neregistrovani]

Potreba

Potreba za ovim putem jednaka je potrebi za onim putem sto treba da izgradimo ovima na KiM.

(sreda, 10. maj 2017, 23:35) - баштинар [neregistrovani]

Мало шира слика и виђење

Зачуђујуће је незнање и усковидно размишљање већине коментатора. У малој земљи (Србији) сваки ауто-пут је део међународног коридора а не локална саобраћајница. Па која то туристичка и индустријска места повезује део Коридора 10 Баточина-Београд ? И колико то интересује на пример Турке, Албанце или Македонце када из З.Европе пођу у завичај ? Српски Коридор 11 је део трасе Бари - Темишвар (примећујете да је и бродски превоз укључен). Планирани Моравски коридор је конац који дело краси јер он давно планирану "Зелену трансверзалу" (Инстанбул-Сарајево) пребацује 150 км. северно од првобитне замисли, сада кроз средину Србије и правац Ниш-Појате-Крушевац-Краљево-Чачак-Пожега-Вишеград ка Сарајеву биће профитабилнији од оба Коридора појединачно. О непознавању потенцијала и временских прилика Пештера и Голије сулудо је говорити. Приче о снеговима су смешне као да снега нема ни на северном полу или у Швајцарској и Аустрији. Па снег завеје и равну Војводину пре неку годину па и даље се живи.