Mihajlović: Auto-put Niš–Merdare–Priština gotov do 2020.

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva i saobraćaja Zorana Mihajlović najavila je da će projektna dokumentacija auto-puta Niš–Merdare–Priština biti gotova početkom 2017, nakon čega će početi i njegova gradnja, koja bi trebalo da se završi do 2020. godine. Prilikom obilaska radova na Žeželjevom mostu u Novom Sadu, ministarka Mihajlović istakla je da se nada da će već krajem sledeće godine, most biti otvoren za železnički saobraćaj, a potom i za drumski.

Evropska komesarka za transport Violeta Bulc rekla je da je Evropska unija za projekte u Srbiji opredelila 175 miliona evra grantova i dodatnih 40 miliona grantova za zemlje Zapadnog Balkana.

Mihajlovićeva je na konferenciji za novinare nakon sastanka sa evropskom komesarkom za transport u Vladi Srbije rekla da je taj auto-put veoma važan za povezivanje i razvoj celog regiona kao i da je u železničkom saobraćaju prioritetan projekat modernizacije i elektrifikacije pruge Niš–Dimitrovgrad, budući da je to jedini deo železničkog Koridora 10 koji nije elektrificiran.

"Za auto-put Niš–Merdare krenulo se u izradu tehničko-projektne dokumentacije što se finansira sredstvima Fonda za Zapadni Balkan i gradnja auto-puta bi trebalo da bude gotova do 2020. godine", rekla je Mihajlovićeva.

Ona je dodala da je ukupna vrednost aktuelnih infrastrukturnih projekata u Srbiji pet i po milijadi evra.

Bulcova je istakla da je Srbija ostvarila veliki napredak u oblasti saobraćaja i da će naša zemlja moći da se uključi u evropske putne i železničke koridore.

"Imamo 175 miliona za pojekte u Srbiji u periodu od 2014. do 2020. godine, kao i novih 40 miliona evra koje smo obezbedili za projekte u zemljama Zapadnog Balkana, a za koje će moći da aplicira i Srbija", kazala je Mihajlovićeva.

Ona je rekla da je reč o grantovima, dodajući da je pored tih sredstava samo Evropska investiciona banka obezbedila Srbiji 1,2 milijarde evra, a da je EU ukupno pomogla Srbiju sa oko tri milijarde evra.

Žeželjev most do kraja sledeće godine

Gradnja Žeželjevog mosta u Novom Sadu trebalo bi da bude završena do kraja sledeće godine, rečeno je tokom obilaska radova na tom mostu.

Radove su obišli ministarka građevinarstva, saobraćaja i inrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i evropska komesarka za transport Violeta Bulc.

Ministarka Mihajlović rekla je da se nada da će veoma brzo, već krajem sledeće godine most biti otvoren za železnički saobraćaj, a potom i za drumski.

Ona je istakla da je u prethodnom periodu falilo više saradnje između grada Novog Sada, pokrajine i Republike na realizaciji tog projekta, ali da je sada situacija mnogo bolja i da je komunikacija svakodnevna.

Ministarka je naglasila da je u prethodne dve godine Grad Novi Sad bio taj koji je inicirao pokretanje radova na mostu.

Mihajlovićeva je podsetila da je pre izvesnog vremena na sastanku u Beogradu dogovoreno da se formira radna grupa koja će raditi na kapitalnim projektima među kojima je i izgradnja mosta i izgradnja fruškogorskog koridora.

"Nadam se da će koliko je moguće brzo ići realizacija fruškogorskog kridora, već je u toku priprema dokumantacije, razgovara se o izvorima finansiranja i verujem da će u koliko je god moguće kratkom roku svi ovi kamioni i građevinske mašine ići fruškogorskim koridorom", istakla je Mihajlovićeva.

Predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović je rekao da nije zadovoljan načinom na koji je ceo projekat vođen od samog početka izgradnje Žeželjevog mosta istakavši da veruje da će dolazak evropske komesarke za transport Violete Bulc značiti veliki preokret u načinu i brzini realizacije tog značajnog projekta.

Mirović je naglasio da je Pokrajina potpuno spremna da finansijski isprati tempo radova na izgradnji mosta i odgovori obavezama koje ima.

"Izgradnja se poprilično odužila i nadam se da ćemo do kraja sledeće godine imati nov Žeželjev most koji je od izuzetnog značaja i uređene pristupne saobraćajnice što je nova faza u celom projektu koja tek treba da započne", rekao je Mirović.

On je posebnu zahvalnost iskazao ministarki Mihajlović za koju je rekao da je još pre nekoliko meseci uspela da otkloni probleme koji su ranije uticali na kašnjenje celog projekta.

"Danas već vidimo bolje i organizovanije gradilište i verujemo da probijanja rokova više neće biti i da ćemo krajem sledeće godine pored gotovog Žeželjevog mosta imati i rasklopljen postojeći montažno-demontažni most koji je poslužio svrsi, ali za kojim više nećemo imati potrebe", rekao je Mirović.

Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je istakao da je Grad Novi Sad do sada učinio sve da izgradnja mosta ide planiranim tokom i da će to činiti i ubuduće, kako bi most bio izgrađen u što kraćem roku.

Evropska komesaraka za transport Violeta Bulc kazala je da je zadovoljna slikom koju je videla na gradilištu.

"EU je učestvovala u izgradnji Mosta slobode i učestvuje u izgradnji Žeželjevog mosta, jer ih smatra vitalnim koridorom važnim i za Evropsku uniju i za Balkan", rekla je Bulc.

broj komentara 9 pošalji komentar
(četvrtak, 08. sep 2016, 20:20) - anonymous [neregistrovani]

A Istocna Srbija

Na Istocnu Srbiju se kao i po navici zaboravlja!!!!

(četvrtak, 08. sep 2016, 11:17) - anonymous [neregistrovani]

Zalosno

Toliko ima nuznije vaznijih puteva u srbiji da se gradi a ovi nasi zapeli da povezuju nis sa albanijom. Jeste to lepa zamisao ali je jos rano za to povezivanje. Mnogo je vaznije da se povezuju krusevac,kraljevo,cacak i uzice kao i krak batocina-kragujevac prema aerodromu ladjevci nego nis i albanija

(utorak, 06. sep 2016, 23:08) - anonymous [neregistrovani]

Putevi

Bolje napravite autoput prema BIH i Republici Srpskoj!

(utorak, 06. sep 2016, 17:12) - anonymous [neregistrovani]

NATO nema alternativu

Na putu ne insistira EU nego NATO. Znacaj puta raste pogotovu sto je Turska pocela da uslovljava saradnju i moze doci do problema pri prolasku NATO teretnih brofova kroz Bosfor i Dardanele. Ovako, brodovi se istovaraju u albanskim lukama a onda prugom ili autoputem u Bugarsku i Rumuniju prema Rusiji. Cenu svega toga necemo platiti u novcu nego u teritorijama, jer ce (kao i vekovima ranije) vojna sila da naseljava lojalno stanovnistvo duz puteva radi obezbedjivanja istih. Zato apelujem na pamet drzavnog rukovodstva da ne radi to sve i da nam milijarde poklone, Sacuvajmo Nis, Vranje, Leskovac, ne mozemo svi ziveti u Beogradu. Zahvaljujem na prostoru ako ovo smete da objavite.

(utorak, 06. sep 2016, 16:55) - anonymous [neregistrovani]

Prov unutrashnjost Srbije, bre

Ministarka nije zavrsila deo deonice od Beograda do Pozege, a vec planovi za region?

Prioritet je i deonica Batochina-Kg- Mrcajevci

(utorak, 06. sep 2016, 16:30) - anonymous [neregistrovani]

Za Koga

Da bi se pravio auto put osim ako nije po naredjenju EU morate imati vise od 6000 vozila dnevno u datom preseku, to su neki standardi.Ako toga nema a znam da nema sve ostalo je uzimanje kredita bez razlozno.Ako EU i Albancima treba veza sa Nasim Auto putem do evrope neka ga izfinansiraju. Mi mozemo da ucestvujemo sa par procenata u tome , mada i to moramo da pozajmimo a nemoramo.Nemojtee da zard "Pohvale EU naravno za naivne politicare da se jos zaduzujete posebno ne za njihove puteve.Pojate Kraljevo je preopterecen najmace 10 puta vecim saobracajnim opterecenjem ili Ibarska magistrala od Kraljeva do Raske , i td. tamo nam treba bolji put.

(utorak, 06. sep 2016, 16:11) - branik [neregistrovani]

Ne treba ni vama

Ovaj put treba samo Kosovu i na tome Evropa insistira. od njega nikome u srbiji nece biti koristi. na kraju ce se ispostaviti da ce nam putarina biti preskupa i da cemo opet guslati starim. A ministarku bi trebalo pitati da li projekat rade i za trasu nakon administrativne linije. Vlast kaze da ih nisu priznali, da je to jos uvek deo Srbije, pa ocekujemo da ce projektovati i graditi, a ona nadgledati i deonicu do Pristine. zar ne?

(utorak, 06. sep 2016, 13:47) - anonymous [neregistrovani]

pojate

A kad će pojate-kruševac-kraljevo-čačak.Obećavaju od kad znam za sebe.Doživeću valjda...

(utorak, 06. sep 2016, 13:02) - Nenad [neregistrovani]

Naravno!!!

Nemoj nekoga da čujem, naročito ne beograđane, kako im ovaj auto put ne treba, ako njima ne treba, treba nama prokupčanima, kuršumličanima...

div id="adoceanrsvdcfhklggd">