Čitaj mi!

Otvorena "Fijatova" fabrika u Kragujevcu

Kompanija "Fijat automobili Srbija" otvorila u Kragujevcu novu fabriku. "Fijat" izabrao Srbiju zbog privlačnog okruženja za strane investicije, rekao prvi čovek grupacije "Fijat-Krajsler" Serđo Markione. Novootvorena fabrika jedna od najmodernijih u svetu, rekao premijer Mirko Cvetković.

U Kragujevcu je otvorena fabrika "Fijat automobili Srbija" (FAS), zajednički projekat Vlade Srbije i italijanskog "Fijata". To je najveća investicija u Srbiji u proteklih nekoliko decenija, vredna oko milijardu evra, od koje se očekuje da značajno doprinese oporavku domaće privrede.

Na prvi model "fijata 500 L" potpisali su se premijer Srbije Mirko Cvetković, predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović, prvi čovek grupacije "Fijat-Krajsler" Serđo Markione i generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara.

Premijer Mirko Cvetković istakao je da će novootvorena fabrika "Fijat automobili Srbija" (FAS), jedna od najmodernijih fabrika automobila u svetu, ekskluzivni model proizvoditi u Srbiji.

Cvetković je rekao da će zajednički projekat Vlade Srbije i "Fijata" podići ugled naše zemlje i doneti profit "Fijatu", ali i Srbiji kao partneru u tom poslu.

Premijer Cvetković je na svečanom otvaranju fabrike FAS naglasio da je investicija od milijardu evra u tu fabriku verovatno najveća investicija u bilo koji proizvodni kapacitet u Srbiji uopšte, a nekoliko decenija unazad sigurno, i dodao da će u punoj proizvodnji biti zaposleno 2.500 radnika i još 10.000 posredno.

Generalni direktor grupacije "Fijat Krajsler" Serđo Markione rekao je da su otvaranjem nove fabrike uspešno završene intenzivne pripreme duže od tri godine, a današnji dan predstavlja novi početak za tu potpuno redizajniranu fabriku i najmoderniji industrijski pogon sa najsavremenijom tehnologijom "Fijata".

Prema njegovim rečima, u punom kapacitetu u fabrici će se proizvoditi oko 200.000 automobila godišnje, a novi model "fijat 500 L" pojaviće se na tržištu sledeće jeseni.

Markione je istakao da je "Fijat" izabrao Srbiju za ulaganje zbog privlačnog okruženja za strane investicije, jake industrijske tradicije i mlade, visokokvalifikovane radne snage.

Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović rekla je da je današnji dan u kome je otvorena fabrika "Fijat automobili Srbija" izvanredan i da je dobro što se "Fijat" vratio kući.

"Ovo je izvanredan dan za Kragujevac, Šumadiju, ali i čitavu Srbiju, jer bez izvozne privrede Srbija ne može da se stabilizuje", rekla je Đukić Dejanović.

Đukić Dejanović, koja je i vršilac dužnosti predsednika Republike, rekla je da je sada "Fijat" na potezu, koji treba da pokrene i serijsku proizvodnju novog modela "500 L"

"Ako planirani broj automobila i krene i ima sve one performanse o kojima smo danas slušali, sigurno da je divno što se 'Fijat' vratio kući", rekla je Đukić Dejanović.

Gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović rekao je da je današnji dan jedan od najvažnijih za taj grad, jer se dogodilo ono što su građani Kragujevca i sanjali.

"Dobili smo fabriku kakve nema u Evropi i svetu, a dobili smo i novi model automobila", rekao je Stevanović i dodao da će, pored proizvodnje automobila, otvaranje "Fijatove" fabrike u Kragujevcu doprineti i zapošljavanju građana i početku razrešavanja velikih problema u godinama krize.

Stevanović je rekao da je gradska uprava finansirala rekonstrukciju ulica za potrebe nove fabrike, kao i da je tu fabriku oslobila lokalnih taksi i poreza i dodao da je neophodno da se završe radovi na povezivanju Kragujevca s Koridorom 10 i da se izgradi južna obilaznica.

Inače, Vlada Srbije i "Fijat" 29. septembra 2008. potpisali su ugovor o osnivanju kompanije "Fijat automobili Srbija".

U zajedničkom privrednom društvu, gigant iz Torina ima 67, a država Srbija 33 odsto udela. U istoj srazmeri je ta velika investicija u Srbiji finansirana, a po istom principu deliće se i prihodi.

Fabrika automobila u Kragujevcu projektovana je za proizvodnju oko 300.000 automobila godišnje, a trenutno je opremljena za proizvodnju oko 200.000 vozila.

Kompleks u Kragujevcu prostire se na oko 1,4 miliona kvadratnih metara, od čega je više stotina hiljada kvadrata pod krovom, što je najveći objekat te vrste u jugoistočnoj Evropi.

Kao podrška FAS-u u Kragujevcu, u istom gradu su i tradicionalni "Fijatovi" dobavljači i kooperanti: "Manjeti Mareli", SIGIT, HTL i "Džonson kontrol", koji su svoje pogone izgradili na mestu bivše kasarne u Grošnici, a nju je za potrebe kompanije ustupilo Ministarstvo odbrane Srbije.

Kompanija "Fijat-Krajsler" je početkom februara saopštila da će početna cena modela "500 L" biti oko 16.000 evra, a da će se proizvoditi dve benzinske verzije tog vozila i jedna s dizel motorom.

broj komentara 55 pošalji komentar
(sreda, 18. apr 2012, 10:37) - charapan [neregistrovani]

australija

Ti u Australiji verovatno vozis Holden ili HSV,Ford ili FPV,zato sto su prihvatljivi,i odgovaraju tamnjosnim prilikama. Honda jeste kvalitetna,ali nije nimalo lepa ni interesantna. Kvalitet Fiata se promenio znatno,i sada po kvalitetu je jedan od lidera u Evropi. Odrzavanje jeste skupo,ali kad bi' kupovao,kupio bih auto koji budi emocije,a ne koji je "samo auto". Pozdrav dijaspori Australije.

(utorak, 17. apr 2012, 12:21) - anonymous [neregistrovani]

anonymous

Cestitke Kragujevcu, bravo.

(utorak, 17. apr 2012, 11:59) - anonymous [neregistrovani]

boze

coveku se smuci kad procita nebuloze koje pojedinci pisu... Aman ljudi, morate razdvojiti u glavi ono kako biste voleli da bude i ono sto je stvarnost. Mislim na price vezano za to od koga zavisimoa a od koga ne, dal je EU, Rusija il neko treci.

(utorak, 17. apr 2012, 11:58) - anonymous [neregistrovani]

антипљувач

Некима никад ништа неће бити потаман, па и да смо отворили 20 фабрика. Увек би се нашли неки који знају да пљују и да буду паметни! И поред субвенција, које јесу велике, Србија ипак добија кроз отварања других погона који се служити фабрици а о нематеријаним стварима као што су знање, привредни контакти итд да не причам. Према томе пљувачи, жао ми вас је, али ово јесте паметан потез српске владе!

(utorak, 17. apr 2012, 11:55) - HRVOJE [neregistrovani]

ništa bez muke

Komšije, na pravom ste putu. Ovi moji gledaju more i sunce i čekaju da im lova padne s neba.

(utorak, 17. apr 2012, 11:33) - anonymous [neregistrovani]

@charapan

Lepo je to sto si rekao ali nije bas najtacnije, poredeci sa Japanskim kolima i kvalitetom Fiat je preskup. Rezervni delovi i odrzavanje, opet Japanac, kvalitet opreme, opet Japanac. Govorim ti iz iskustva iz Australije i ne pominjem Korejske proizvodjace koji su na nivou Fiata i bolji a jos su jeftiniji, daju garancije na 5 godina i neogranicena kilometraza. Evo ti primer Honda Jazz,automatik, klima, 1500 kubika i sila dodataka 5 godina garancija sa svim troskovima, osiguranjem i registracijom je oko €17000,zavisi od dilera, bolji i komforniji auto od Fiata. Fiat ce verovatno da drzi monopol u Srbiji a Japancima i jos jeftinijim Korejancima (a boljim od fiata) ce otezati prodaju porezima taksama kao sto rade u Evropi. Medjutim ipak je vazno da otvorena nova radna mesta i stara srpska prestonica ponovo procveta pored Lepenice.

(utorak, 17. apr 2012, 11:29) - anonymous [neregistrovani]

Bravo

Neka je sa srecom i da bode mnogo vise ovakvih dogadjaja u Srbiji. Ovo je veliki dan za Srbiju.
Pozdrav

Milan

(utorak, 17. apr 2012, 11:12) - Arsen [neregistrovani]

elektrika

Auto je ok, samo da posle nekoliko godina ne pocne da zeza elektronika, nadam se da su resili problem sa kontakt bravom i cipovima na kompijuteru koji inace pravi Manjeti Mareli

(utorak, 17. apr 2012, 10:20) - anonymous [neregistrovani]

re"FIAT"

izvini molim te, zasto Srbija ne treba da proizvode aute vec samo zito i kukuruz?
Srbija treba da proizvodi sve, ukljucujuci i auta, najbolje da je marka srpska, a i ostalu tesku industriju. Sve jake zemlje su postale jake zahvaljujuci teskoj industriji. Tvoj komentar mi zvuci kao da lobiras za tudje automobile.

(utorak, 17. apr 2012, 09:52) - anonymous [neregistrovani]

kolko ja znam nije

volvo nije propao i nikada nece mozda ne kupujuga madzari ali ovamo se jos kupuje