Čitaj mi!

Nova fabrika u Kragujevcu

"Fijat Automobili Srbija" otvara novu fabriku vozila u Kragujevcu. Novi model automobila "fijat 500 L" proizvodiće se u fabrici površine milion i 400 hiljada kvadrata.

Kompanija "Fijat Automobili Srbija" otvara u ponedeljak novu fabriku vozila u Kragujevcu. Biće to najveći fabrički kompleks te vrste u Jugoistočnoj Evropi.

Kompanija "Fijat Automobili Srbija" osnovana je krajem 2008. godine kao zajedničko privredno društvo u kojem "Fijat" ima 67, a Republika Srbija 33 odsto vlasništva.

Tri i po godine od potpisivanja ugovora, novi model automobila "fijat 500 l" proizvodiće se samo u Kragujevcu u novoj fabrici površine milion i 400 hiljada kvadrata.

Kako je ranije za RTS najavio direktor "Fijat automobila Srbija", serijska proizvodnja počinje krajem maja.

Generalni direktor "Fijat automobila Srbija" Antonio Ćezare Ferara kaže da je u fabrici sve spremno za proizvodnju novog modela.

"'Fijat 500 l' sastoji se od oko 5.000 delova i gotovo svi će se proizvoditi u kooperantskim fabrikama u Srbiji", rekao je generalni direktor. U Fabriku u Kragujevcu uloženo je više od milijardu evra. Instalirana je najmodernija oprema koja se prvi put primenjuje u "Fijat grupaciji".

Koordinator projekta FAS Nebojša Zdravković rekao je da je fabrika projektovana da proizvodi 300.000 automobila ili više. Prema njegovim rečima, na toj istoj platformi mogu da se proizvode dva ili više modela.

Na proizvodnji novog modela "fijat 500 l", biće angažovano 2.400 radnika. Oni su prošli obuku u "Fijatovim" fabrikama u inostranstvu.

Zoran Marković iz Sindikata FAS-a kaže da očekuju da će radnici imati mnogo bolje uslove za rad, a očekuju i veće zarade za sve koji trenutno rade u fabrici "Fijat automobili Srbija".

Posla će biti i kod kooperanata. Sedam najvažnijih "Fijatovih" dobavljača, u svojim fabrikama zaposliće oko 1.000 ljudi. Za potrebe nove fabrike urađena je i kompletna putna infrastruktura.

"Uradili smo svih šest ulica u dogovoru sa 'Fijatom', u rokovima, koji su definisani. U izgradnji su još tri mosta, koji će se završiti do prvoga maja", naveo je gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.

Posle gotovo šest decenija, Srbija dobija novu fabriku automobila. A od dolaska "Fijata", građani očekuju mnogo.

Sa "Fijatom" je i počeo razvoj auto-industrije u našoj zemlji danas umesto popularnog "fiće", "fijat 500 l", od čijeg se izvoza na evropsko i američko tržište, već u narednoj godini, očekuje prihod od milijardu tri stotine miliona evra.

broj komentara 16 pošalji komentar
(ponedeljak, 16. apr 2012, 13:15) - anonymous [neregistrovani]

re Ово је србска фабрика!

Izvini ali pravno to nije tacno. To je fiatova fabrika.
Koliko kupaca ovog modela ce znati gde je proizveden? Koliko kupaca od zna gde je njegova TOYOTA ili HONDA proizvedena.
Ovaj auto je italijanski kao sto su i sve TOYOTE japanske.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 13:05) - anonymous [neregistrovani]

re srbi smo mi

ti bas nemas pojma o cemu pises ili nisi upucen.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 11:59) - anonymous [neregistrovani]

Srbi smo mi

Uvek nadjemo priliku da budemo ironicni, da
se sprdamo necim sto nije za potcenjvanje.
Ovaj 500 L bas lepo izgleda. ADAC, nemacki
autoklub, naprimer ima pozitivne reci umesto
sprdajuce reci. Za Srbe koji zive u Srbiji
verovatno je za vecinu njih mozda i skup ali
Fiat nije dosao u Srbiju da pravi gubitke.
Za nemacko trziste napr. je cena uredu i za
te pare dobijete dosta od auta 500L. Znam o
cemu govorim jer ziim u Nemackoj i taj auto
bih odmah kupio da nemam relativno nov auto.
Ostavimo politiku na stranu, kazem to zbog
toga, jer se u ovim neumesnim komentarima to
nazire.
Hvala.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 11:51) - Жаровит [neregistrovani]

Ово је србска фабрика!

" У Фабрику у Крагујевцу уложено је више од милијарду евра."
---
Тих милијарду евра су паре свих грађана Србије, то су наше паре.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 11:50) - anonymous [neregistrovani]

re 500l ti volio bene

e moj Nikola puno zelja, a sve uglavnom snovi.
Realnost je sasvim mnogo drugacija i surovija.
Ali nastavi da sanjas dok te ne probude.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 11:45) - anonymous [neregistrovani]

re Alva!!!

ne bih rekao da je to zagarantovano.
Ipak je to samo "mali" FIAT a Japanci i Koreanci su tu jaki i mnogo pouzdaniji. FIAT na Zapadu nisu kola od renomea. U Kini i SAD jos manje.

Pre bih kupio TOYOTU, HONDU ili NISANA makar i po nesto vecoj ceni.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 10:14) - Milos Radenkovic [neregistrovani]

Alva!!!

Ima da ide ko alva. Tako nesto po toj ceni svet jos nije video!

(ponedeljak, 16. apr 2012, 08:56) - anonymous [neregistrovani]

1111

deset hiljada evra bi bila neka cena,prihvatljiva,ali videcemo.interesuje me koliko ce srbija imati koristi od svakog prodatog automobila.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 08:54) - anonymous [neregistrovani]

smanjite malo

jeste veoma dosta uradjeno ali nemojte preterivati jer bas ono najglavnije nije ni pocelo da se radi a to je tunel ispod metinog brda (juzna zaobilaznica! ) .vec sad je guzva po gradu a zamislite haos dolazi tek kad krenu kamioni sa delovima i autima zato sto put od fabrike prema autoputu vodi KROZ CENTAR!
Ali ipak je ovo veoma dobra vest,ne samo za moj KG ,nego i celu srbiju.

(ponedeljak, 16. apr 2012, 04:50) - anonymous [neregistrovani]

tako se radi

tako i treba.kome treba birokratija.
vreme je za proizvodnju i mehaniku.