Obama potvrdio dogovor "Fijata" i "Krajslera"

Američki "Krajsler" proglasiće privremeno bankrotstvo i izvršiti reorganizaciju kako bi postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", rekao Barak Obama. Dogovorom dve kompanije biće smanjen broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Predsednik SAD Barak Obama rekao je da će američka automobilska kompanija "Krajsler" proglasiti privremeno bankrotstvo, kako bi izvršila reorganizaciju, neophodnu da bi se postigao dogovor sa italijanskim "Fijatom", prenela je agencija Rojters.

Obama je rekao da će se "Krajsler" bankrotstvo proglasiti u skladu sa Članom 11 Zakona o bankrotstvu, jer kompanija nije uspela da se dogovori sa poveriocima o otpisu dugova, kako bi dogovor sa "Fijatom" bio moguć.

Bela kuća je navela da je "radila naporno da se ovo ne desi", ali da nije bilo volje od strane fondova da se otpišu dugovi "Krajslera", dodavši da bi ceo postupak trebalo da traje između 30 i 60 dana.

"Drago mi je da objavim da su 'Krajsler' i 'Fijat' sklopili partnerstvo koje ima velike šanse na uspeh", izjavio je američki predsednik Barak Obama.

"Partnerstvo će 'Krajsleru' dati ne samo šansu da opstane, već i da napreduje u globalnoj auto industriji", istakao je Obama.

Udruživanjem "Krajslera" sa "Fijatom" biće formiran šesti po veličini svetski proizvođača automobila, prenela je agencija Rojters.

"Fijat" će uneti u zajedničku kompaniju "milijarde dolara" vrednu tehnologiju, kako bi pomogao "Krajsleru" da u fabrikama u SAD proizvodi energetski efikasnija vozila, a uz to će imati pravo da izabere tri direktora "Krajslera".

Uprkos intenzivnim pregovorima tokom nekoliko poslednjih sedmica, "Krajsler" nije uspeo da dobije punu podršku svojih kreditora kako bi izbegao prvo bankrotstvo među velikim američkim proizvođačima automobila.

"Fijat" bi mogao postati većinski vlasnik "Krajslera" nakon što otplati vladine zajmove, preneo je Rojters.

Proglašenje bankrotstva uzdrmaće celokupnu autoindustriju uključujući "Krajslerove" rivale, isporučioce delova, dilere i stotine hiljada onih koji žive od rada u tom sektoru.

U okviru tog bankrota, američka vlada će obezbediti do 3,5 milijarde dolara za finansiranje poslovanja kompanije dok traje proces bankrotstva i do 4,5 milijardi dolara za finansiranje reorganizacije.

Bankrotstvo "Krajslera" nije sprečilo njegovo udruživanje s "Fijatom" koje će kombinovanoj grupaciji omogućiti prodaju od oko 4,16 miliona vozila godišnje. Zajednička kompanija bi vremenom trebalo da smanji broj dilera, ali kratkoročno ne bi trebalo da dođe do otpuštanja radnika.

Prema dogovoru, "Fijat" bi trebalo da postane vlasnik oko 20 odsto deonica "Krajslera".

Partnerstvo "Krajslera" i "Fijata" pitanje opstanka

Za "Krajsler" je partnerstvo sa "Fijatom" pitanje opstanka. Međutim, dogovor sa Italijanima nije jedini uslov koji američka kompanija treba da ispuni da bi preživela.

Kada se, suočeno sa propašću kompanije, rukovodstvo "Krajslera" obratilo američkoj vladi za pomoć, administracija predsednika Baraka Obame je odgovorila potvrdno, ali uz određene uslove.

"Krajsler" će dobiti pomoć države ako izvrši ozbiljne promene u svojoj strukturi, reši problem velikih dugova i nađe partnera od koga će preuzeti tehnologiju za proizvodnju manjih vozila, jer velika, sa velikom protrošnjom, koja sada proizvodi, jednostavno nemaju prođu".

Analitičar Bi-Bi-Si-a Teo Leget ocenio je ranije da će dogovora sa "Fijatom" najverovatnije biti, ali da je pitanje da li će biti postignut u roku koji je odredila američka vlada.

"Krajsler" je, uz posredovanje Vlade, postigao dogovor sa velikim investicionim bankama, kojima je dugovao oko sedam milijardi dolara. Oko pet milijardi duga je otpisano. Postignut je i dogovor sa sindikatima.

Međutim, kompanija nije uspela da se dogovori sa još oko 40 investicionih fondova kojima duguje manje novca. Kompanija će, prema mišljenju Legeta, pokušati na sudu da primora "tvrdoglave" kreditore da popuste.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 03. maj 2009, 13:13) - anonymous [neregistrovani]

"Фијат" и "Крајслер"

Pa, Obama ce sad morati da nam se ulaguje i da nas moli, ako misli da mu u "Zastavi" uz Fiat, proizvodimo Krajslera.
I to da dozivim, pa da umrem!